Ga naar inhoud

Nieuwe desktop

wo0dy

Aanbevolen berichten

Als ik daar een besturingssysteem bij koop, moet dit dan win 7 32 of 64 bit zijn?

Btw, nog voorstellen voor pc's zijn altijd welkom :)

---------- Post toegevoegd om 20:52 ---------- Vorige post was om 20:49 ----------

En is er eventueel nog iets wat je zou wijzigen of uitbreiden aan die desktop?

Is hij overigens nog gemakkelijk up te graden?

---------- Post toegevoegd om 20:56 ---------- Vorige post was om 20:52 ----------

En nog een vraagje, processor i3, is dit momenteel al niet verouderd?

---------- Post toegevoegd om 21:06 ---------- Vorige post was om 20:56 ----------

En nog iets ... (als ik teveel vraag moet ge't zeggen hé!) ... kan ik met dat systeem draadloos surfen? Of moet ik de netwerkkaart laten veranderen? En is dat een grote meerkost?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Je kiest best voor Windows 64 bit. Met deze versie kan je al je intern geheugen gebruiken, in tegenstelling tot de 32 bit versie.

2. Aan de foto te zien is het een ASUS desktop, dit merk staat bekend voor kwaliteit, maar het is en blijft een merk-pc. Om de PC te openen zal je hoogstwaarschijnlijk je garantie moeten verliezen. Als je dus je garantie wilt houden, mag je 2 jaar na de aankoop de computer niet open maken. Uitbreiden zal prima lukken wat betreft enkele onderdelen, maar je hebt natuurlijk niet de volledige vrijheid van een samenstelling.

3. De huidige generatie Intel Core i3 (Sandy Bridge) is niet verouderd, hoewel dat binnen enkele weken wel zo zal zijn. Op 29 April komt chipfabrikant Intel namelijk met een nieuwe reeks processoren, de opvolgers van de huidige generatie. Maar eer dat deze processoren ook terecht komen in merk-pc's zal dat wel nog een tijdje duren. Maar begrijp me niet verkeerd, deze i3 is helemaal geen slechte/trage processor.

4. Dat is niet mogelijk met deze pc. Daarvoor ga je een insteekkaartje als deze moeten kopen. (Zie punt 2, uitbreiden zonder garantie te verliezen zal hoogstwaarschijnlijk niet mogelijk zijn), een oplossing is een extern netwerkkaartje als deze.

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat dat invloed geven op de prijs als er binnen enkele weken een nieuwe reeks processoren op de markt komt? Misschien wacht ik nog beter een paar weken dan?

En ivm de garantie, is het misschien toch beter een pc zelf samen te stellen? Zijn er goede winkels (of internetwinkels) in de buurt van Zottegem waar ik eventueel zou kunnen ophalen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat uiteraard ietwat een invloed hebben op de huidige prijs van processoren. Als je nog een dikke twee weken kan wachten zou ik het zeker doen. Azerty (de site waar we onze samenstellingen maken) levert ook in België. Verder kan je ook terecht bij Alternate (Belgische winkel).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.