Ga naar inhoud

Nieuwe PC (Gaming/Persoonlijk Gebruik)

Aanbevolen berichten

Hey hallo, daar ben ik weer.

Ik heb recentelijk een financiële meevaller gehad en kan mijn budget verhogen naar zo rond de 2300-2500 euro. Nu heb ik zelf al een beetje rondgekeken, maar kom er niet echt uit.

Ik ben misschien van plan om ooit uit te breiden naar meerdere schermen. Heeft deze kast genoeg ruimte voor een extra kaart? Of moet ik dan naar een full-tower model gaan kijken?

Misschien dat jullie nog een samenstelling weten voor deze prijs? Hoeft van mij niet per se al een dubbele videokaart in te zitten.

Alvast bedankt!

Groeten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Corsair 600T biedt voldoende ondersteuning voor meerdere videokaarten, maar als je een grotere kast wilt kan je eens kijken naar de Fractal Define XL of de Cosmos II. Met je extra budget kan je een grotere SSD kopen en een tweede GTX 680. Nog een weekje geduld en dan komt Intel met haar nieuwe processoren, en zo'n nieuwe processor zou ideaal zijn voor deze samenstelling :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Heyhey!

Na lange tijd weer terug hier, met een vraag. Ik heb veel hulp gekregen met mijn vraag over een nieuwe computersamenstelling en nogmaal bedankt daarvoor. Ik kreeg ook te horen dat ik beter kon wachten tot de nieuwe processoren van Intel uit zouden komen. Nu heb ik het niet heel erg meer goed gevolgd, maar ik zie dat ze nu beschikbaar zijn. Ik heb zelf even rondgekeken op Azerty.nl, maar kom er niet echt uit welke processor ik moet kiezen om de i7 2700k te vervangen. Hopelijk hebben jullie tijd om even te koekeloeren. Ik weet ook niet of er alweer nieuwe grafische processoren/kaarten beschikbaar zijn (hoorde iets van een 690?) Mijn budget is €2300 dus als er iets meer recentelijker is dan de samenstelling van 3 maanden geleden (lag rond de €1850) hoop ik dat jullie dat voor mij misschien in een lijstje kunnen zetten ;-)

Alvast hartelijk bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey.

Zo, da's geen klein prijskaartje o.O

Eh ja, eigenlijk precies zoals het lijstje wat ik had ingevuld in het begin. Assemblage, Windows 7 Home/Proffesional en installatie.

Dit was het =1&product[9448]=1&product[394013]=1&product[427535]=1&product[282017]=1&product[496876]=1&product[454621]=1&product[491246]=1&product[385708]=1&product[340425]=1&product[435818]=1&product[455621]=1"]lijstje wat ik gekregen had.

Wat ik mij ook altijd afvroeg, hoe zit het met een geluidskaart en dergelijke? Nu ben ik geen computergenie, dus ik zou niet weten waar dat nu via geregeld zou worden als ik geen geluidskaart zie.

Bedankt voor de snelle reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okido, heb je samenstelling even wat aangepast:

Samsung 128GB SSD werd vervangen door een OCZ Vertex 4 exemplaar van dezelfde grootte. In de praktijk zal het verschil waarschijnlijk niet merken, maar de Vertex 4 is wel wat sneller en dat voor een klein prijsverschil.

Mid-range moederbord van MSI werd vervangen door een high-end Sabretooth exemplaar van ASUS. Werkelijk een heel mooi bordje, voldoende uitbreidingsmogelijkheden, en futureproof.

De eenzame GTX 680 werd vervangen door een koppel GTX 670's. Hiermee haal je zeker minimum 60 - 70 % extra prestaties in huis, ook veel geschikter voor meerdere monitoren.

Als behuizing heb ik de Bitfenix Shinobi XL genomen, omdat het een uitstekende kast met veel inbouwmogelijkheden, redelijk groot. Qua bouwkwaliteit zeker vergelijkbaar met de bekendere merken.

Harde schijf werd vergroot tot 2TB, omdat je anders met 1TB toch al wat krap zit.

De opvolger van de i7 2700K, namelijk de i7 3770, wordt genomen als processor.

Corsair AX-850 voeding vervangen door de Antec High Current Pro 850. De reden hiervoor is de grote prijsstijging van de AX-850, terwijl de High Current Pro evengoede prestaties kan neerleggen.

Voor de rest is alles hetzelfde gebleven :) Zit ongeveer 50 euro onder je budget, maar met de verzendkosten zal je heel dicht aan de 2300 aanleunen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oja, om even op je vraag van de geluidskaart te beantwoorden:

Op ieder moederbord zit een zogenaamd 'onboard' geluidskaart, die voldoende is voor normaal gebruik. Tenzij je echt heel veel belang hecht aan je geluidservaringen (of erg dure speakers gebruikt) voldoet de onboard variant prima. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.