Ga naar inhoud

Gaming headset

ArCh!e

Aanbevolen berichten

• Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Er is zeker een verschil tussen draadloos en met draad. Nu heb jij aangegeven dat je het voor PC gaming gebruikt dus ik moet toegeven dat het verschil niet heel groot is. Door zonder draad te werken heb je net als met andere draadloze apparaten 'interference'. Dit betekent dat het geluid dat wordt verzonden net wat later doorkomt, laten we het houden op 'minimale lag'.

Wat draadloze headsets ook vaak, vooral tegenwoordig, hebben is dat andere draadloze apparaten zoals je WiFi-verbinding of iets op hetzelfde kanaal (uit me hoofd 2.4Ghz, houd me tegoed op dit) de verbinding kan verstoren. De TurtleBeach PX5 kan inderdaad soms zo'n storing krijgen, maar ik heb het zelf nog niet meegemaakt met de mijne en heb hem nu toch al zo'n 6-8 maanden.

5.1 Surround Sound is misschien niet nodig bij een headset. Vind hetzelf ook nog steeds een apart idee voor een headset, maar bij spellen zoals Battlefield 3 of Modern Warfare 3 waar je luistert naar voetstappen en dergelijke heeft het wel een voordeel.

Let ook op conform, zoek naar wat grotere earpads. Deze zitten beter om de oren en zorgen niet voor een knellend gevoel. Je kan een pracht van een headset uitzoeken, maar hij moet natuurlijk wel lekker zitten ;-) Om een hele drastische tip te geven, meet je oren even op zodat je weet welk formaat je nodig hebt. Het is mij genoeg overkomen dat de earpads op de oren zitten en dit gaat op ten duur echt pijn aan de oren geven.

Mijn lijstje is nog even in de maak. Ik laat zo spoedig mogelijk weer wat horen!

Groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij dan even een lijstje van gaming headsets. Dit zijn allemaal draadloze headsets, als je ook opties wil zien met draad laat het dan even weten. Moet wel zeggen dat deze headsets het meest gericht zijn op universeel gebruik, dus PS3/XBOX360/PC. Meeste headsets gericht op PC-gaming komen met draad.

Oh en let niet op de prijzen die staan op de site. Beetje googlen en je zit er al flink onder. Had ik ook met mijn PX5.

Logitech G930 Wireless 7.1 Surround Gaming Headset

TurtleBeach DPX21 7.1 Universal Gaming Headset

Razer Megalodon 7.1 Gaming Headset

TurtleBeach PX3 Gaming Headset

Zoals ik al vermeldde richten de draadloze headsets zich meer op PS3/XBOX360, omdat mensen niet 30cm van hun console zitten. Hierdoor kan het zo zijn dat sommige headsets wel draadloos zijn, maar toch een vereiste hebben dat ze worden aangesloten op de computer of een speciale mixer/amplifier die het dan weer linkt naar de computer. Sennheiser bijvoorbeeld zijn erg goede headsets, echt gericht op het geluid. Worden daarom ook vaak gebruikt in studio's en dergelijke ruimtes. Deze zijn helaas wel met draad. Er zijn ook draadloze studio-headsets, maar deze tikken toch wel weer zwaar aan op de portemonnee.

Ik hoor wel wat je er van vindt en als je nog wat meer opties wilt, zeg het maar.

Groeten!

aangepast door UnicornCommander
Verkeerde set-up
Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je lijstje :top: dus der zijn er ook headsets die je draadloos of met kabel kan gebruiken? als het zo is welke kan je me aanraden :P (dis is mijn eerste headset sorry als ik zo veel vragen stel xp)

(budget mag ik opkrikken tot max 200 euro xD)

Grtz

ArCh!e

aangepast door ArCh!e
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn volgens mij wel headsets die draadloos en met draad kunnen. Deze zijn alleen wel moeilijk te vinden en niet goedkoop aangezien deze 2 verschillende connects hebben. Bluetooth en plugs voor de draad. Persoonlijk vind ik dit niet slim aangezien je nu, als je met draad wilt, 2 punten hebt die los kunnen schieten. En geloof me, dat gebeurt vaak genoeg :P

Persoonlijk zou ik nu de TurtleBeach PX5 aanraden. Ik heb deze voor €208,- kunnen aanschaffen en ik heb er echt ontzettend plezier van. Hij heeft geen mixer/amplifier nodig. Hij kan voor elk apparaat gebruikt worden vanwege de bluetooth-verbinding. Het is geen enorm design, dus je loopt niet voor paal als je buiten loopt :P Het station wat je erbij krijgt voor extra kwaliteit is stabiel en niet moeilijk te gebruiken. Daarnaast is het bereik echt niet slecht. Je krijgt er ook een optische kabel bij, dus je kan hem gelijk aansluiten op een stereo-set en genieten van de 7.1. Hij heeft 8 verschillende standen. Voor spellen waar je goed geluid bij nodig hebt is dit echt een goede headset. Het is een concurrent van de Astro A40 en dat mag genoeg zeggen.

Hopelijk heb je hier wat aan en sleep ik me niet teveel in mijn eigen ervaring haha :P

Groeten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu ik kan mijn keuze tussen TurtleBeach PX5 en Razer Chimaera 5.1 niet maken

als ik zo wat bekijk wat de verschillen zijn zie ik bij

chimaera: geen ruisonderdrukking, surround, 5.1 kanalen.

TurtleBeach PX5 : wel ruisonderdrukking, surround, 7.1 kanalen

wil èèn van die twee kopen maar kan geen keuze maken, chimeara heeft een strakke design maar wil me niet laten vangen door die design

als ik zo bekijk zie ik niet zo veeel verschillen of heb ik het mis?? :P

Grtz

ArCh!e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over het algemeen zijn er niet veel verschillen, daar heb je gelijk in. Maar dat is eigenlijk wel met de meeste headsets. Ik heb de Chimaera zelf nooit getest of geprobeerd in de plaatselijke grootmarkt, dus kan niet veel zeggen over de algemene kwaliteit van de Chimaera. Ik geef wel toe dat de Chimaera een mooier design heeft dan de PX5, aangezien de PX5 zijn naam aan doet.. "Turtle".

De keuze ligt helemaal bij jou nu :P Er zit verschil in 5.1 en 7.1 (nog meer diepgaande geluiden), maar meeste mensen letten hier eerlijk gezegd helemaal niet op. Ik zou zeggen, ga op je gevoel af. Het zijn beide, tot zo ver ik kan zien, uitstekende headsets en het moet dus degene zijn waarbij jij je gewoon net iets beter bij voelt dan de ander.

Groeten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.