Ga naar inhoud

nieuwe laptop

Aanbevolen berichten

hoi iedereen,

ik ben misschien een vreemde eend hier op de site aangezien mijn pc kennis ver onder het vriespunt ligt.

ik ben wel op zoek naar een nieuwe laptop. ik heb nu een acer travelmate van 2004 maar hij is ver na zijn houdbaarheidsdatum. internetten is praktisch niet meer mogelijk (traag, loopt vast, ...)

nu ben ik al eens op de laptop match maker geweest omdat naast internet, e-mail, enzo de nieuwe laptop ook het programma van de camera moet aankunnen. het is niet de bedoeling dat ik zwaar ga bewerken maar gewoon het programma installeren, en daarmee de schijfjes branden.

nu kwam ik bij de match maker op verschillende merken die ik niet ken levison of zoiets? en op HP?

mij werd verteld dat HP's not to buy zijn.

zelf was ik aan het denken aan een Acer terug of een toshiba.

prijsklasse liefst onder de 1000€.

wat denken jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi nathalievg,

welkom op PCH... :-)

Kan je nog wat aanvullende info posten:

° woon je in België of Nederland ?

° heb je een voorkeur qua schermgrootte (15.6" of 17") ?

° welk belang hecht je aan de batterij ?

° vind je een geïntegreerd numeriek klavier belangrijk ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De prijs is niet slecht, dit wordt verklaard door het feit dat het een model is dat op het einde van zijn carrière zit...daarom is ie ook op bepaalde sites reeds niet meer verkrijgbaar, maar dat maakt hem zeker niet tot een slechte laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo!

Ik zag dat Asus de Dell XPS 17 vernoemde in het lijstje. Mijn zuster heeft er 1 en ik moet zeggen dat het een erg mooie laptop is. Zeer snel en vloeiend in gebruik. Nu zag ik dat de XPS 17 die Asus heeft gelinkt een betere processor heeft dan die van mijn zuster. Dat zou echt perfect zijn en wil hem dus ook graag aanraden.

Groeten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je veel op de batterij gaat werken neem je best een laptop met een 9-cel batterij ipv een 6-cel batterij....bij Dell kan je in optie een "zwaardere" batterij kiezen (mits meerprijs).

Persoonlijk vind ik 17" net iets te groot, maar da's een subjectief gegeven...momenteel werk ik op een 16", wat niet meer in de handel is...als ik "morgen" een nieuwe laptop moest aankopen zou ik voor een 15.6" gaan.

Probeer het toetsenbord eens uit: bij sommige laptops heeft het toetsenbord de neiging van door te buigen.

Een aparte muis is handig, kies voor degelijkheid (en tegelijkertijd iets goedkoper) en neem een bedrade muis ipv een draadloze.

Neem je je laptop regelmatig mee: denk aan een stevige tas.

Het heeft imho erg weinig zin om een laptop met een harde schijf van meer dan 500GB aan te schaffen...je bent "meer" met een externe harde schijf waarop je regelmatig een kopie van je persoonlijke bestanden (of een image van je volledige systeem) plaatst.

In bericht 1 vermeldde je dat iemand je zei dat een HP "not done" is: ik sluit me bij deze opinie aan...idem dito voor Acer.

Als je nog vragen mocht hebben: shoot !...anders lezen we graag wat het geworden is en welke je eerste indrukken zijn... ;-)

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.