Ga naar inhoud

[iMac/Windows7] Blue Screen bij opstarten


stefano9

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een jaar geleden een iMac gekocht en hier met bootcamp Windows 7 opgezet,

2 weken geleden kreeg ik last van een virus ook wel bekend als de "System Check" virus en heb hierna Windows 7 opnieuw geïnstalleerd.

Maar ik heb nu sinds deze week last van een Blue screen bij het opstarten.

Elke keer als ik mijn computer opstart krijg ik als het Windows logo weg is een blue screen met de volgende error:

STOP: 0x000000F4 (0x0000000000000003, 0xFFFFFA8008939B30, 0xFFFFFA8008939E10, 0xFFFFF80083BD8240)

Indien er informatie over iets nodig is hoop ik dit graag te horen :)

Ik hoop natuurlijk dat dit snel opgelost word omdat ik iederekeer met veel moeite en veel herstellingen in windows kom maar natuurlijk is een blue screen elke dag niet erg leuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

  • bug check string
  • bug check code
  • caused by driver
  • de 4 parameters

Als je meerdere .dmp bestanden hebt, geef dan bovenstaande informatie voor de laatste 10. Zet er in dit geval ook de datum en tijd van de crash bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hieronder de informatie:

Bug check string - CRITICAL_OBJECT_TERMINATION

Bug check code - 0x000000f4

Caused by driver - ntoskrnl.exe

Parameter 1 -00000000`00000003

Parameter 2 -fffffa80`08939b30

Parameter 3 -fffffa80`08939e10

Parameter 4 -fffff800`03bd8240

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrepen heb, kan je dus de pc niet meer gebruiken .

Kan je nog opstarten in veilige modus?

Probeer dan daar de optie opstartherstel en als dat niet helpt, neem dan de optie laatst gekende goede configuratie.

Als dat ook niet helpt, probeer dan via veilige modus een systeemherstel te doen naar een herstelpunt van voor het probleem begon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je kan opstarten in windows doe dan het volgende.

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resutlaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Geef het overzicht van de resultaten in een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zullen eens nagaan of malware of virussen de oorzaak zijn van je probleem.

1. Download HijackThis. (klik er op)

Klik op HijackThis.msi en de download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable (HijackThis.exe) downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.


2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)


3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Tip!

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.