Ga naar inhoud

PC start helemaal niet op, geen enkel geluid, wel brandend lampje op mobo


Rensice

Aanbevolen berichten

Hallo,

kan iemand mij helpen met identificeren wat de meest waarschijnlijke oorzaak is, cq wat er kapot is, en hoe dat met zekerheid vast te stellen?

Situatie:

Gisteravond pc as normal afgesloten na een avondje gamen en surfen, vanavond druk ik op de startknop en er gebeurd niets... geen enkel geluid, biepje of zoemen van een vent of wat dan ook. PC opengemaakt en gekeken of alles nog vast zit. Geconstateerd van wel en ook dat er een groen lampje op mobo brand. Maar verder niets.

Voor zekerheid stroomkabel vervangen en nogmaals geprobeerd maar geen beter resultaat.

Het enige wat ik gisteren veranderd had waren de graphics-settings in-game van WOW naar wat geadviseerd werd als beste instellingen voor een Asus NVidia GTS250.

Alvast bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe ziet je geheugen configuratie eruit?

Hoeveel geheugen latjes zijn aanwezig in de pc?

Haal de stekker even uit het stopcontact en druk meerdere keren op de startknop om je hardware volledig stroomloos te maken.

Neem voor de zekerheid een metalen en geaard voorwerp vast om je zelf te ontladen.

Haal de geheugenlatjes eens uit de geheugen-slots op het moederbord en plaats ze terug.

Wat brengt dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Dasle, ik heb 2 geheugenlatjes DDR2 van 1 GB per stuk. Ik heb bovenstaande opgevolgd maar het verwijderen en herplaatsen ervan had geen enkel effect... en ik heb wel even eerst de verwarmingsbuis vastgehouden .... stekker er ook weer in gedaan en main-powerknop weer op aan gezet voordat ik het opnieuw probeerde...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het de voeding zou zijn kan het best dat het ledje op het moederbord brand en dat de pc toch niet wil starten.

Je voeding krijgt een signaal van het moederbord als jij op de Startknop op je pc drukt en je moederbord krijgt op zijn beurt een signaal van de startknop.

Een brakke aan/uit knop bij een pc gebeurt uiterst zelden, het vaakst zit het hem in de voeding.

Als je een andere voeding hebt liggen zou ik deze eerst proberen, het is een kwestie van dingen uit te sluiten om de oorzaak te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hartelijk dank voor de tips... ik ben met voeding naar winkel gegaan, en die was in orde. Daar gevraagd wat het dan kon zijn en conclusie was... mobo zeer waarschijnlijk. Echter dat was ook erg out-dated (Asus P5B) ik heb besloten maar een nieuwe pc te kopen, want anders had ik een mobo, processor toch ook nodig en een nieuwe behuizing stond al op mijn verlanglijstje. ook een nieuwe cooler was wenselijk... als het alleen de voeding was geweest had ik dat gedaan maar... nu ben ik in 1x weer up to date. bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.