Ga naar inhoud

pietervdb

Aanbevolen berichten

Het probleem zit waarschijnlijk ergens in de "nieuwe" netwerk aanpak die in Win 7 zit (Homegroup), iets dat in Vista nog niet bestaat.

Kan je eens nakijken of de Win 7 PC in dezelfde "werkgroep" zit als de Vista PC ?

Ik heb gekeken via netwerkoverzicht en daar staat de vista laptop bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misverstandje denk ik ;-).

Alle computers in je intern netwerk moeten in dezelfde werkgroep zitten, dus ook de "hoofd PC" waar de printer aanhangt ... en de Win 7 laptop.

Je schakelt best de "Thuisgroep" in Win 7 uit.

Wat je altijd eens kan proberen is de hoofdlaptop "pingen" vanaf je Win 7 laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misverstandje denk ik ;-).

Alle computers in je intern netwerk moeten in dezelfde werkgroep zitten, dus ook de "hoofd PC" waar de printer aanhangt ... en de Win 7 laptop.

Je schakelt best de "Thuisgroep" in Win 7 uit.

Wat je altijd eens kan proberen is de hoofdlaptop "pingen" vanaf je Win 7 laptop.

Ik heb hem verwijderd uit de thuisgroep.en nu?

ter informatie: zo ziet onze internetverbinding er thuis uit: moder--> kabel naar hoofd computer. aan model switch waaraan de kabels van de router zitten en mijn laptop en die van mijn broer heeft draadloos internet via router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus het ziet er zo uit ?

Modem ---> Switch ----> Hoofd PC -----> Printer

....................|

.................... ---------> Router -------> Laptop

etc

Dat zou willen zeggen dat je "hoofd PC" in een ander logisch netwerk zit dan de anderen

In principe moet het zijn zoals volgt

Modem -----> Switch -----> Router ------> Hoofd PC

..........................................|----------> Laptop

..........................................|----------> etc

Let er ook op dat de kabel van de switch naar de router op de WAN poort van de router gaat en niet naar één van de LAN poorten ...

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus het ziet er zo uit ?

Modem ---> Switch ----> Hoofd PC -----> Printer

....................|

.................... ---------> Router -------> Laptop

etc

Dat zou willen zeggen dat je "hoofd PC" in een ander logisch netwerk zit dan de anderen

In principe moet het zijn zoals volgt

Modem -----> Switch -----> Router ------> Hoofd PC

..........................................|----------> Laptop

..........................................|----------> etc

Let er ook op dat de kabel van de switch naar de router op de WAN poort van de router gaat en niet naar één van de LAN poorten ...

de hoofd pc is rechstreeks met de modem verbonden, we hebben een switch aangeschaft omdat we internet aansluitingen naar boven hebben gelegd en er niet meer genoeg plaats was op de modem om die internet aansluitingen aan te sluiten en de router is aangesloten via een WAN poort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de switch achter de router zetten om alle toestellen in hetzelfde net te hebben.

Dus modem ----> Router ------> Switch

Een switch is passief, eigenlijk gewoon een verdeeldoos voor netwerkaansluitingen. dus de switch aansluiten op één van de LAN poorten van de router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de switch achter de router zetten om alle toestellen in hetzelfde net te hebben.

Dus modem ----> Router ------> Switch

Een switch is passief, eigenlijk gewoon een verdeeldoos voor netwerkaansluitingen. dus de switch aansluiten op één van de LAN poorten van de router.

oké, ik zal eens proberen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.