Ga naar inhoud

PC komt niet (soms wel) uit slaapstand

VDT

Aanbevolen berichten

Ik zet de pc 's avonds altijd in de slaapstand. 's Morgens druk ik op de spatiebalk en komt de pc weer tot leven.

Tot voor een week of twee. Nu komt het vaak voor dat wanneer ik op de spatiebalk druk, de pc wel begint te leven maar ik geen beeld krijg, het beeld blijft dus zwart en de powerknop van de monitor knippert. Hierbij draaien alle fans en lijkt de pc het iig gewoon te doen. De enige remedie is de pc met de powerknop uitzetten en hierna weer opstarten waarbij dan de volgende melding verschijnt:

Warning: system boot fail. Your system last boot fail or post interrupted. Please enter setup to load default and reboot again.

Er stond ook nog dat met F1 verder opgestart kon worden. Ik heb beide opties uitgevoerd maar het probleem blijft.

Ik heb de batterij al vervangen op het MB maar dit helpt ook niet.

Omdat een collega vertelde dat het een virus zou kunnen zijn heb ik MBAM, Sophos Anti Viral Tool, AVG virusscanner en AVG Anti Rootkit scan gedraaid maar er werd niets gevonden.

Omdat ik zelf aan de HDD twijfelde heb ik HD Tune geinstallerd en de HDD laten scannen maar alles was groen.

Tja, nu heb ik de kennis en ervaring van de experts nodig! Herkent iemand dit??

Bijgevoegd de specs van de pc: http://speccy.piriform.com/results/WsqRYiiNWcdnpyeHuTKXClb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb S.M.A.R.T. enabled in de Bios en de PC in slaapstand gezet; geen verschil, pc springt aan, monitor switched even tussen digital en analog en de power-led gaat knipperen zonder beeld. In deze stand heb ik kabels en met een andere monitor gewisseld: geen verschil.

Pas na gedwongen uitzetten en weer starten krijg ik beeld. Ben nu aan het denken dat het (dus?) de videokaart zou kunnen zijn. Of heeft iemand andere suggesties??

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.