Ga naar inhoud

lagspikes

Aanbevolen berichten

Gast capronicus
Geplaatst:

nog een probleempje:s

Ik heb dus modem en router geinstalleerd gekrege maar nu heb ik van tijd tot tijd gigantische laggspikes, dit gebeurt vant ijhd tot tijd 2-3 minuten en duurt ongeveer 4-5 seconden verbinding wordt niet verbroken maar om mee te gamen is het redelijk irritant en ook gwn tijdens het surfen begint het toch te irriteren.

ik zit bij scarlet : adsl unlimited

router = Belkin Wireless G plus MIMO router

modem = thomson speedtouch 516 v6

enig idee waar dit probleem zou kunnen zitten ?? :)

Geplaatst:

Heb je onlangs je drivers geupgrade?

Hier kan je de nieuwe drivers downloaden voor je modem:

SpeedTouch Nederland - Thomson breedband producten

En voor je router:

Wireless G Plus MIMO USB Network Adapter-F5D9050=

En dit kan misschien ook wel werken maar ik weet je OS niet:

1)Voor XP

Onder 'Start - Instellingen - Netwerkverbindingen' staat er een icoontje 'Local Area Connection'. Geef er een rechtermuisklik op en kies voor 'Eigenschappen'. Klik 'Internet Protocol (TCP/IP)' aan en klik vervolgens op de knop 'Eigenschappen'. Kies voor 'Automatisch een IP-adres laten toewijzen' en voor 'Automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen'. Sluit de vensters af via OK en herstart de pc.

2)Voor Vista

Onder 'Start - Configuratiescherm - Netwerkcentrum - Netwerkverbindingen beheren' - kiest u de 'LAN-verbinding' (van de ethernetkaart, niet die van de cisco vpn adapter , indien reeds aanwezig). Geef er een rechtermuisklik op en kies voor 'Eigenschappen'. Bevestig permissie. Klik 'Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4)' aan en klik vervolgens op de knop 'Eigenschappen'. Kies voor 'Automatisch een IP-adres laten toewijzen' en voor 'Automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen'.

Sluit de vensters af via OK.

Nog veel succes!

Grtz

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.