Ga naar inhoud

klein beeld


steffie47

Aanbevolen berichten

Hallo.

Een kennisje heeft sinds 3jaar een laptop en heeft nu een klein beeldje. Ze is er mee naar de verkoper geweest om te vragen of het gerepareerd kan worden. Volgens de verkoper is de videokaart kapot en kan niet worden vervangen omdat deze aan het moederbord is vast gesoldeerd en kost de reparatie net zoveel als een nieuwe laptop. Kan iemand vertellen wat er met de laptop aan de hand is en of het eventueel is te repareren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het aan de videokaart is dan kan je niet herstellen want dat kost inderdaad veel geld en niet met zekerheid te zeggen of het wel echt helpt.

Maar misschien is de videokaart driver stuk en dan kan je wel herstellen.

Kan je merk, model en type eens geven die je aan de onderkant kan zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels contact gehad met mijn kennisje en heb de volgende gegevens voor u.

Het merk v d laptop is: Medion Akoya

model MIM 2300

notebook pc MD 96675

De laptop geeft bij het spelletje Freecell de vogende waarschuwing: De hardware versnelling is uitgeschakeld of wordt niet ondersteund door het stuurprogramma v. d. videokaart waardoor het spel mogelijk langzaam wordt uitgevooerd. Zorg ervoor dat het meest recente stuurprogramma v. d. kaart is geïnstaleerd (deze stappen zijn reeds door de verkoper gedaan) en dat hardware versnelling is ingeschakeld.

Dan volgt er nog een waarschuwing op het beeldscherm. Het spel wordt in software modus uitgevoerd. Dit staat in een wit blok o h bureaublad.

Mevr. kan wel gewoon op internet maar de laptop geeft bij het spelen van Freecell deze waarschuwing.

Ik hoop dat ik u hiermee voldoende gegevens heb verstrekt en hoor graag van u of er nog iets valt te reparen of dat dat niet meer de moeite is. Hartelijk dank voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.