Ga naar inhoud

Opstartprobleem met XP

happyman

Aanbevolen berichten

Ik heb een 10” laptopje (samsung) met windows XP (sinds 2009) wat een beetje stroperig werd (beetje trager) en dacht het computertje een beetje op te schonen. Nu heb ik wat teveel ‘opgeschoond’ en wil het laptopje niet verder opstarten dan de melding ‘start in beschermde modus’. En dan houdt het op. Zelfs de ‘DOS BOX’ krijg ik niet aan de praat.

Ik heb wat te veel van het windows XP programma verwijderd om de computer op te starten.

Het is een laptopje zonder ‘disk drive’. Hij zoekt wel vanuit het opstartprogramma naar de (eventueel aanwezige) USB-sticks die ik er soms in laat zitten.

Mijn vraag: Is het mogelijk om windows XP op een USB stick te zetten en dan het windows programma te repareren?

Vraag 2: Is het mogelijk om de computer aan te sluiten op een andere computer (via USB) om zo bij de harde schijf te komen en mijn bestanden te kopiëren?

Vraag 3: Wat raadt u mij aan?

Het laptopje was mijn ‘back up computer’ dus ik wil heel graag mijn bestanden op de één of ander manier overzetten/behouden.

Ik hoop dat iemand die dit leest mij verder kan helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan alvast eerst proberen je bestanden veilig te stellen via ubuntu.

Heb je enkele USB poorten?

Ga naar deze link.(klik erop)

Volg er de stappen, in jouw geval moet je een bootable stick kiezen.

Kies try it dus niet installeren op je PC.

Probeer dan je bestanden te saven via een tweede USB stick of als je in de mogelijkheid bent via externe schijf.

Info hoe je Windows xp op stick zet lees je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Krijg volgende week een XP om op USB stick te zetten en dan gaan we het één en ander proberen. Zoals ik zei: Ik ben niet zo snel. Ik brand ook nog wel eens een kaarsje. Rustig aan. En ik zou het op prijs stellen om dit topic nog even te laten staan. Zodra ik 'geholpen' ben zal ik reageren en hoop ik dat we de topic kunnen afsluiten.

Gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.