Ga naar inhoud

Blue Screen of Death + 2 andere zaken

Nukron

Aanbevolen berichten

In je eerste bericht meldde je dit

1. Ik kan niet op google komen, andere sites werken prima, alleen google niet.
De oorzaak ervan ligt in je besmette HOSTS-bestand, waardoor Google omgeleid wordt en onbereikbaar is. Dat trachten we uit te schakelen ... maar wel vreemd dat dit noch via de progjes, noch manueel aan te passen is. Nog nooit meegemaakt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ja dat weet ik, en het is inderdaad erg vreemd. Maar blijkbaar is er weinig aan te doen. Is er wel iets aan dat blauwe scherm te doen want dat blijft maar komen.. :(

Of kan dit evt ook een hardware probleem zijn? Want 2 weken geleden is mijn pc weggebracht en heb toen een nieuwe fan voor de videokaart gekregen, omdat die niet meer (goed) werkte.

aangepast door Nukron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

• bug check string
  • bug check code
  • caused by driver
  • de 4 parameters

Als je meerdere .dmp bestanden hebt, geef dan bovenstaande informatie voor de laatste 5. Zet er in dit geval ook de datum en tijd van de crash bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen 4 dagen heb ik 10 blauwe schermen gekregen volgens dit ding.

Alle blauwe schermen die ik heb gekregen hebben dezelfde dingen die je vroeg:

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

0x100000d1

NDIS.sys

0x00000008

0x00000002

0x00000000

0xb7ccc858

Link naar reactie
Delen op andere sites

NDIS.sys hoort bij de netwerk drivers.

Probeer eens om de pc op te starten in veilige modus ZONDER netwerkmogelijkheden.

Krijg je dan een bsod?

Herstart de pc dan in veilige modus MET netwerkmogelijkheden.

Krijg je nu een bsod?

Wat gebruik je voor je netwerk, bekabeld of wifi?

Als je bekabeld gebruikt, schakel dan de wifi adapter uit via het apparaatbeheer.

Als je wifi gebruikt, schakel dan de ethernet adapter uit via het apparaatbeheer.

Heeft dit enige invloed op de bsod?

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartstikke bedankt voor alle hulp, maar ik heb het probleem als het goed is uit de wereld verholpen. Heb mijn schijven geformatteerd en Windows 7 erop gezet. Google doet het weer en nog geen blauwe schermen en ik hoop en denk dat dat zo blijft. Echt top zo'n site en de snelle reacties, echt super!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.