Ga naar inhoud

externe harde schijf

Cath9919

Aanbevolen berichten

Beste,

Mijn externe harde schijf is de laatste maanden van pc naar pc gegaan. De laaste dagen was het al moeilijk om hem nog deftig aan de praat te krijgen. Vandaag vroeg de pc om alvorens te formatteren. Ik heb dit aangeklikt maar kort daarna geannuleerd.

Eender welke pc kan de harde schijf nu niet meer installeren behalve mijn eigen laptop met wat moeite. De pictogrammen zijn nog zichtbaar maar de bestanden zijn meer leesbaar als ik ze open doe.

Heb de schijf al gechecked met het programma testdisk maar dit zonder resultaat.

Kan iemand me hier een oplossing voor aanbieden aub.

Mvg,

Catherine

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pictogrammen zijn nog zichtbaar maar de bestanden zijn meer leesbaar als ik ze open doe.

Bedoel je dat de bestanden niet meer te openen/ lezen zijn?

Staan er nog bestanden op die je zeker nodig hebt?

Je bent begonnen met formatteren en dan later geannuleerd?

Zorg dat de schijf is aangesloten op je laptop, ga naar schijfbeheer, om schijfbeheer te openen doe je volgende:

1. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ compmgmt.msc en klik op OK.
  2. Klik in de consolestructuur op Schijfbeheer. Het venster Schijfbeheer wordt weergegeven.

Is je schijf daar aanwezig?

Misschien maak je best eens een printscreen ervan via de alt+ printscreen toets.

Open dan het programma paint en kies er plakken, kies dan opslaan.

Plaats dan die printscreen in een volgend bericht.

Hoe je dat doet lees je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Dag Cath9919,

Is je probleem opgelost?

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.