Ga naar inhoud

Printer(usb) aansturen vanuit laptop

nino61

Aanbevolen berichten

Beste lezer, ik heb de volgende vraag: ik heb thuis een draadloos netwerk. Nu heb ik een laptop vervangen door een nieuwe en wil graag vanuit deze laptop de usb-printer die aan de vaste pc verbonden is aan sturen om te kunnen printen. Voorheen ging dit wel maar nu niet meer. Mijn laptop herkent de printer wel, de software heb ik geinstalleerd maar als ik wil printen, krijg ik de melding: printer off line. Ik heb ervoor gezorgd dat het netwerk dezelfde naam heeft.

Ik hoop dat je met deze informatie iets voor me kan doen.

BVD

Nino

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn je vaste pc en laptop lid van dezelfde werkgroep?

zo ja? kan je de printer op de vaste pc delen

(start-instellingen-printers-rechts klikken op de printer-delen-deze printer delen-ok)

Daarna ga je naar de laptop en voeg je deze gedeelde printer hier toe

(start-instellingen-printers-printer toevoegen-netwerk printer toevoegen-printer selecteren)

Nu kan je altijd printen via je laptop(op voorwaarde dat de pc aan is)

---------- Post toegevoegd om 13:09 ---------- Vorige post was om 13:02 ----------

Voor Windows 7:

Start - Apparaten en printers - rechts klikken op de printer - eigenschappen van printer - delen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jion,

Dank voor je snelle reaktie. Ik had deze aanwijzigingen al zo ingesteld staan, echter ik blijf de melding houden dat de printer off line is. Kan het ermee te maken hebben dat mijn vaste pc werkt onder Windows XP en de laptop met Windows 7? De vorige laptop draaide ook onder XP en toen kon ik wel printen daar vandaan.

Mvg Nino

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dubbelklik op het pictogram van je printer => Afdruktaken weergeven => Printer => Printer offline gebruiken (Vinkje weghalen).

Als Printer offline gebruiken grijs wordt weergegeven, klik dan op Openen als administrator.

Voer het wachtwoord van de beheerder in en klik op Ja.

Helpt dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.