Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo,

sinds kort heb ik het volgende probleem, ik kan geen enkele afbeelding anders opslaan dan als bitmap.. en ik zou gif als gif willen opslaan, ik heb iets verkeerd gedaan vrees ik, maar weet niet hoe ik dit kan herstellen...

hoop dat iemand mij dit kan uitleggen. alvast bedankt!

groetjes Marleen

ps: sorry als deze vraag niet op het juiste forumdeel staat, maar weet niet precies waar ik dit moest plaatsen

• Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Kan je ook doorgeven via welk programma dat je die afbeeldingen wil opslaan.

Je hebt Windows 7 dan kan je paint gebruiken, het staat reeds op je PC.

Via de knop opslaan als ben je in de mogerlijkheid om te kiezen uit verschillende bestandsformaten.

Geplaatst:

ja dat weet ik vb je hebt op een web een foto in gif staan en ik klik dan rechts om op te slaan en dus kan ik enkel in bitmap opslaan... je krijgt dus afbeelding opslaan als en is alles, dus kan je niet openen in paint, in paint openen is enkel als je het al hebt opgeslaan en dus is het in bitmap opgeslaan en kan je het niet meer doen bewegen, ook al sla je het dan via paint op in gif...

hoop dat je een beetje verstaat wat ik bedoel...

http://xmarleenx.freehostia.com/wip.htm vb van mijn web die .gif van 'new' opslaan bijvoorbeeld, gaat niet meer in gif om het op te slaan op pc...

Geplaatst:

Ik heb als voorbeeld mijn schermafbeelding op dit forum genomen, het is een gif-afbeelding.

Ik klik er met de rechtermuisknop op en kies "afbeelding opslaan als...".

Dan krijg ik een venster zoals hieronder waar ik de locatie kan opgeven waar de afbeelding naar toe moet.

Ook kan je de bestandsnaam aanpassen.

Het belangrijkste bij opslaan als staat de bestandsextensie reeds als GIF.

Zou ik een jpeg bestand willen opslaan staat er reeds jpeg.

post-23245-1417704879,8217_thumb.jpg

Geplaatst:

ja normaal heb je dit, en ik heb dit altijd met bitmap... welk soort extensie ik ook wil opslaan... krijg enkel nog bitmap, vroeger kon ik kiezen zoals normaal zou moeten... nu lukt het mij dus niet. moet ergens iets met instellingen verzet hebben zonder dat ik het weet vrees ik... maar ben niet zo goed in dergelijke...

Geplaatst:

nee, ik krijg geen keuze, dat is het hem net...

ik gebruik windows 7

---------- Post toegevoegd om 19:31 ---------- Vorige post was om 19:27 ----------

internet explorer, maar weet niet welke versie dat is

---------- Post toegevoegd om 19:31 ---------- Vorige post was om 19:31 ----------

ik denk explorer 8

Geplaatst:

Windows 7 is je besturingssysteem en niet je browser.

Een browser kan internet explorer, google chrome, firefox zijn.

Als je Internet explorer gebruikt voer dan onderstaande eens uit:

- Open Internet explorer.

- Ga naar het menu Extra en kies Internetopties.

- Op de tab Geavanceerd klik je onderaan op de knop Opnieuw instellen...

- Klik nogmaals op Opnieuw instellen.

- Klik op Sluiten en herstart internet explorer.

Opmerking:

Bovenstaande procedure kan ook volautomatisch gebeuren, door dit programma te downloaden en uit te voeren: reset IE naar standaardinstellingen (klik erop).

Meer info over het opnieuw instellen van IE, vindt u hier.

Geplaatst:

ja zag plots dat je de browser vroeg... en heb zopas het bovenste deel uitgevoerd, pc opnieuw opgestart en is hetzelfde...

---------- Post toegevoegd om 19:53 ---------- Vorige post was om 19:52 ----------

zal dat programmatje eens proberen nu, wie weet...

---------- Post toegevoegd om 19:56 ---------- Vorige post was om 19:53 ----------

zal proberen met systeemherstel, niet eerder aan gedacht, is mss ook oplossing..

Geplaatst:

systeemherstel gedaan, pc opnieuw opgestart => hetzelfde

daarna het programma dat jij voorstelde gedownload en gestart en is nog steeds hetzelfde

toch bedankt voor het helpen meedenken met me!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.