Ga naar inhoud

windows start niet op na nieuwe videokaart

rinoseros

Aanbevolen berichten

hallo, ik heb op mijn Medion een nieuwe videokaart geplaatst, omdat de oude kaart alleen in de vga modus nog werkte en dan nog met veel verticale groene strepen. Bij de nieuwe kaart werkt de vga modus wel goed in de veilige modus. Wanneer ik 'normaal'opstart begint Windows goed, maar naar een klein minuutje staat de PC vast en doet niets meer.

De oude kaart was een geforce 7650 GS en de nieuwe een geforce 8400 GS. Stuurprogramma ook geinstalleerd, kreeg hier in eeste instantie wel wat tegenwerking maar installeerde later wel.

Wie weet raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Stegisoft,

ik heb je raad opgevolgd, er stonden 2 Nvidia drivers op. Beide verwijderd en opnieuw opgestart in normale modus. Hierna dmv een usb stick via m'n laptop de laatste nieuwe driver opgehaald bij Geforce.com en geinstalleerd. PC opnieuw opgestart. Lijkt even goed te gaan maar ergens, tijdens het opstarten van Windows XP stopt alles plotseling. (de blauwe ballen die horizontaal bewegen blijven gewoon stilstaan). Heb je nog een suggestie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.