Ga naar inhoud

ik kan mijn pc niet opstarten:krijg melding van onvoldoende virtueel geheugen

Gast marco polo

Aanbevolen berichten

Gast marco polo

Telkens als ik mijn pc opstart krijg ik deze foutmelding:onvoldoende virtueel geheugen beschikbaar.Ik heb een pc met twee aparte vaste schijven.Op de ene schijf is 40 GB beschikbaar en de andere 80 GB.Nu wil ik windows installeren op die schijf van 80GB.Wat moet ik dan doen?Wie kan me hiermee helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste schijf is slechts 19 Gb groot.

Toch vermeld je 40 Gb.

Is er iets misgelopen met partitie maken?

Best dit even doen zodat je meer ruimte hebt op uw eerste schijf:

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien je momenteel niet in Windows kunt komen is de enige optie een opstart vanaf de Windows cd. Vanuit daar kun je in de installatie procedure op shift f10 drukken. Hiermee kom je in een herstel console. In deze console is het mogelijk om met behulp van DOS commando's bestanden te verwijderen en zo ruimte vrij te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast marco polo

Als ik de pc opstart kan ik kiezen:

1.windows xp home edition

2.Windows xp

Als ik kies voor windows home edition dan krijg ik die foutmelding.

Als ik kies voor windows xp dan draait die volledig.Maar hier is het probleem dat ik geen geluid heb.Wat kan ik hieraan verhelpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Windows XP Home Editie die je krijgt bij het opstarten is blijkbaar beschadigd en kun je daarom te repareren of te verwijderen. Gezien het feit dat de andere Windows versie wel start lijkt het me verstandig dit zo te laten voor wat het is. Indien gewenst kan de opstart manier worden gewijzigd via start > uitvoeren > msconfig > tabblad boot.ini.

Om het geluid in Windows aan de praat te krijgen moet het stuurprogramma van de geluidskaart worden geïnstalleerd. Aangezien Windows twee maal is geïnstalleerd lijkt mij dat in de werkende Windows versie het geluid niet is geïnstalleerd. Om het stuurprogramma bij te werken ga je naar het start menu en vervolgens naar het configuratiescherm. Open hier printers en andere hardware en klik vervolgens links op hardware toevoegen. Laat automatisch naar het stuurprogramma zoeken. Deze zal naar alle waarschijnlijkheid in de oude Windows installatie map staan. Door op de hele computer te zoeken zal de pc deze waarschijnlijk vanzelf vinden. Dit kan echter wel even duren.

Voor meer informatie. Een geluidskaart installeren of verwijderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.