Ga naar inhoud

Branden en kopieren van muziek en beeld

Appi

Aanbevolen berichten

Aan het helpforum,

Het lukt mij niet (meer) om cd's te kopieren. Ik gebruik XP tot op de dag bijgewerkt.

Ongeveer een jaar geleden is XP na een crash opnieuw geinstalleerd. Gedurende dit jaar heb ik niet eerder geprobeerd een cd te kopieren. Voor die tijd ging dat zonder probleem.

De situatie is als volgt.

Ik heb een dvd-station en een dvd-rw-station. Het dvd-station speelt muziek-cd's, het dvd-rw-station niet (herkent de cd niet). Geen van beide speelt dvd's af en er wordt daarbij aangegeven dat mogelijk de beeldinstellingen niet goed zijn. Daar heb ik wat mee geexperimenteerd, maar zonder resultaat.

Via het dvd-station kan ik muziek in Mediaplayer rippen, maar bij het branden weigeren beide dvd-spelers en werpen de lege cd uit. Bij het dvd-rw-station en de opdracht een cd te branden geeft media player aan dat er een audio-cd in het station geplaatst moet worden. Maar die zit er dus al in. Met Nero had ik dezelfde resultaten.

Het kopieren van muziek via Mediaplayer naar een USB-stick lukt ook niet. De pc vraagt wel om de plaatsing van de stick, maar registreert dit niet.

Volgens de PC werken beide spelers correct.

Via apparaatbeheer heb ik alles nagelopen en alles werkt correct. De nieuwste drivers zijn geinstalleerd.

Wat kan er aan de hand zijn en hoe los ik de problemen op?

Bij voorbaat dank ik u voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Albert Koenes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Albert,

Welkom op PCH!

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reactie!

Het is een Dell Dimension 5150. Het zou echter wel heel toevallig zijn als beide niet werken. Ook andere ingangen zoals USB werken niet goed. PC constateert bijv. niet dat een externe vaste schijf wordt aangesloten op USB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Dell is zéér gevoelig aan de volgorde waarin je de drivers installeert...in welke volgorde je de drivers dient te installeren na een herinstallatie kan je bekijken als je hier klikt.

Zie ook de waarschuwing van Dell :

Sommige apparaten werken misschien niet goed als de drivers in de verkeerde volgorde worden geïnstalleerd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drivers zijn wel is waar ok, maar probleem is nog niet opgelost. Wel kan ik met mijn externe harde schijf werken, maar de rest werkt nog steeds niet. Ik ben denk ik ook niet ervaren genoeg om er met de tips goed uit te komen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.