Ga naar inhoud

welke videokaart past er in mijn pc?


mick407

Aanbevolen berichten

hallo iedereen

ten eerste bedankt voor het lezen en de toekomstige hulp.

Ik heb en een tijd lang een pc van acer een redelijk goedkoop model en ik heb de binnen kant eens bekeken en op het moeder bord zit nog zoon soort slot waar een videokaart in kan.

Na een hoop Google en info zoeken ben ik er achter gekomen dat ik een zo genoemde onbord videokaard heb en dat dat niet egt grafisch sterk is, dat blijkt ook wel sinds deze pc slechts een 3,2 haalt voor spelen in 3D terwijl hij een 6,2 haalt voor de berekeningen per seconde ik zou dus hopelijk een “offbord” videokaart kunne kopen en die in mijn pc zette hoopte ik!

Hier kwam alleen het probleem dat ik er egt niet op kan komen wat voorn slot het is en wat er in deze pc past en werkt. Vandaar dat ik mijn vraag hier post.

Ten eerste is dit hopelijk genoeg info over mijn pc en wat er in zit,

Moederbord : MCP73T-AD V:1.2 (stond er op ik hoop)

CPU : Pentium ® Dual-Core CPU E5400 @ 2.70GHz 2.70GHz

(RAM) : 4,00 GB (3,75 GB beschikbaar)

Videokaart : NVIDIA GiForce 7100/ NVIDIA nForce 6301

Stroom : 250 WATT (staat op de stekkerdoos in de PC)

Dit is volgens mij alle belangrijke info die ik weten moet nu is de vraag alleen met de hoeveelheid WATT het moederbord en de huidige videokaart wat zijn de mogelijkheden?

Welke videokaart kan ik bestellen/kopen en in mijn pc zette en zonder problemen verder gamen en betere resoluties?

Ik hoop egt dat iemand iets weet want ik loop al een tijdje te overwegen maar voor een nieuwe pc (gamepc) te gaan sparen maar dat kost enorm veel geld dus als er mogelijkheden of vragen zijn hoor ik het hopelijk snel ;)

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;-).

bedankt voor de reactie, ik heb dit gelijk eventjes gedaan bij deze de link http://speccy.piriform.com/results/jk2mbLybC5NuN10J3UG6I0g nu kunne jullie alles precies zien door hier te klikken :)

nu maar hopen op een oplossing!

Link naar reactie
Delen op andere sites

lastig dan, ik heb geen idee hoe ik zoon voeding vervang het past zoals t is alemaal precies in dat kasje en er zitte heel veel snoeren aan de huidige voeding. wat zou der in deze pc moete passe en kan ik dat zelf gewoon los en vast maken? en welke videokaart zou ik er dan in kunne zetten en hoe gaat dat precies in zijn werk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeweel wilt je voor uitgeven inclusief voeding?

Als je zelf doet moet je inderdaad alle kabels eruit en nieuwe voeding plaatsen en weer aansluiten.

De videokaart is redelijk gemakkelijk aan te sluiten.

Maar als je niet genoeg ervaring hebt dan kan je beter in een computerzaak gaan en daar een voeding + videokaart laten plaatsen.

Het voordeel ervan is dat je meteen kan zien of de videokaart wel werkt want je hebt nog de oude versie pci-e slot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik begin het idee te krijge dat ik beter wachte kan en een goeie gamepc kan bestelle ik wil inprinciepe gewoon goed kunne game en waarschijnelijk ook skyrim hale en ik kan nu rond de 300 euro uit geven aan deze upgrade of wachte natuurlijk en spare zou ik nog veel kunne met deze pc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bekijkt het zo:

Een goede game computer met Windows en montage kost zowat 850 euro à 1000 euro door ons samengesteld.

Ik ben meer voorstaander om te sparen voor een nieuwe PC.

Als je nog kan wachten in juni of zo dan zijn de prijzen van de harddisk weer terug op normale prijs.

Zou ook niet wachten tegen eind van het jaar want dan komt Windows 8 en dan zullen de prijzen van de computer onderdelen duurder worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.