Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

[ATTACH]18244[/ATTACH] Nog maar eens terug met een probleempje (!!!)

Volgende code heeft 3 buttons en 3 textboxen. Een save button, een open button en een clear button. Bij het starten van het programmaatje worden de 3 textboxen ingevuld en opgeslaan in een txt bestand. Vervolgens klik ik op clear en worden de velden leeggemaakt. Dan open ik het zonet opgeslagen bestand opnieuw en pas ik de derde textbox aan (andere waarde). Dan klik ik opnieuw op save (vraag om het bestand te overschrijven bevestigen met ok) vervolgens op clear klikken en dan op open om het bestand terug in te laden. De aanpassing van de derde textbox is niet opgeslagen ondanks de bevestiging die gevraagd wordt. Het is een korte code en toch werkt het niet.

code.txt

aangepast door filip1
Geplaatst: (aangepast)

Volgens je code worden er 3 lijnen (records) weggeschreven naar het bestand.

Kijk, nadat je de save button hebt ingedrukt, eens met kladblok naar het opgeslagen bestand.

Hoeveel lijnen staan er dan in het bestand?

Misschien worden bij een save de lijnen toegevoegd ipv overschreven.

Bij het openen en inlezen van het bestand, worden slechts de eerste 3 lijnen opgehaald.

Hoogst waarschijnlijk is de 3de lijn de originele tekst van textbox3 en niet de aangepaste die je nadien hebt opgeslagen.

Je kan TextBox3.Text = myStreamReader.ReadLine in een lus zetten tot EOF (end of file) en dan heb je normaal de laatst opgeslagen waarde van TextBox3.

aangepast door kweezie wabbit
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.