Ga naar inhoud

Pc valt uit


Necoo66

Aanbevolen berichten

Daar je jou pc onderhoud ook op het vlak van hardware neem ik aan dat je hier vertrouwd mee bent.

Kijk eens of je pc stofvrij is, een goede leidraad vind je alvast hier.

Wat je nadien kan proberen is, haal de grafische kaart eens uit de pc en stop ze nadien terug. een slecht contact wordt zo wel eens opgelost

Het gebeurt wel eens vaker dat een fijn laagje stof bij het slot op het moederbord zorgt voor lekstromen waardoor men diverse foutmeldingen kan krijgen.

Lost dit iets op?

aangepast door Dasle
spelfout
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Stof etc heb ik allemaal al geprobeert. Ik pak ook wel eens om de tijd een stofzuiger en dan maak ik ff al mijn Fan's Schoon. Ik heb misschien een idee van wat er mis is? Mijn leraar vertelde me ook dat wanneer de moederbord de behuizing raakt, er kortsluiting kan aanraken. Maar dan kijk ik er van op waarom dat niet eerder is gebeurt voordat ik battlefield 3 had. een tweede mogelijke oorzaak is mijn moederbord ondersteunt DDR3 geheugen, maar ze hebben er DDR2 geheugen erin zet. Kan dat een probleem zijn ?

Hoe kan ik die laagje stof het beste weg halen denkje ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moederbord ondersteunt DDR3 geheugen, DDR2 geheugen past hier niet in, daar het nokje wat weggelaten is bij DDR2 geheugen op een andere plek zit.

Je kan het stof verwijderen als je de grafische kaart uit je pc haalt en dan kan je de electrische contacten met een borsteltje van varkenshaar reinigen.

Kijk dan ook even als er een koel-fan aanwezig is of deze stofvrij is.

Anders kan dit met een katoenen doekje of keukenrol. Neem zeker geen synthetische doekjes of borsteltje daar dit statische elektriciteit kan veroorzaken en dat is funest voor je hardware.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan met een gewone verfkwast, zolang deze maar niet gemaakt is van synthetische materialen.

Ook een busje perslucht om het inwendige te reinigen is prima hiervoor. ;-)

Let wel op als je met perslucht aan de gang gaat dat de eventuele fan van de koeler niet kan draaien, houd deze gewoon met je vinger tegen.

Als je grafische kaart slecht contact maakt is het toch beter om de grafische kaart even uit de pc te halen en nadien terug te plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow sorry ik heb het verkeerd begrepen, Klopt er zit een 6 pin's aansluiting gewoon erop, Die modulaire voeding wat ik onlangs heb gekocht, heeft een 6 pins aansluiting. Die heb ik er gelijk op aangesloten

Ik heb ook me videokaart sloten ook even netjes schoon gemaakt. Ik heb ook even windows 7 opnieuw geinstalleerd. Ik kreeg een fout van dat ik het opnieuw moest installeren, omdat ik me nieuwe voeding erin heb gezet.

aangepast door Necoo66
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.