Ga naar inhoud

SSD installeren in laptop op plaats optische drive

Aanbevolen berichten

Je hebt inderdaad DDR3 900 mhz videokaart in uw laptop.

Uiteraard is dat minder zo goed als DDR5

Swap kan je 6000 mb zetten of misschien hoger maar Windows 7 is een vervelende poetzak in verband met swap want het blokkeerd tot het maximale dat je kan doen in Windows 7

Morgen zal ik het dan eens op 6000mb zetten.

Nog een klein vraagje dan. Als ik naar de eigenschappen kijk van het ram geheugen zie ik dat het van kingston is. Nu heb ik eens snel gekeken op azerty.nl en daar vond ik een groot aantal verschillende DDR 3 geheugens. Hoewel ik jaren geleden zelf een pc in elkaar stak ben ik wat achterop geraakt qua kennis in hardware :embarassed:.

Heeft u een voorstel voor een latje van 2gb van rond 30 euro? Op azerty.nl vond ik deze twee, maar ik vermoed dat er betere zijn: link

Bedankt alvast

Stefan

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Volgens de log hebt je PC3-10700 doch als ik naar de nummer kijk blijkt het toch PC3-10600 te zijn.

Dus moet je deze geheugen kopen doch je moet per 2 kopen want je hebt dual channel geheugen.

Bedankt, ik zal vandaag eens proberen om het luik onderaan de laptop te openen om te zien waar die modules moeten en ondertussen kan ik dan even nakijken wat er op de modules staat.

Stefan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonet even het deurtje opengemaakt om de ram modules te bekijken. Nu lijkt het alsof er op die plaats maar twee modules geplaatst kunnen worden. Kan het zijn dat er theoretisch gezien nog plaats is voor twee extra kaartjes, maar dat deze niet bereikbaar zijn op die plaats? Ik heb snel even een foto opgezocht, bij de schijven is ook niets te zien.

post-25907-1417704891,479_thumb.jpg

Edit: Dan zou ik in feite twee modules van 4gb moeten kopen waarschijnlijk. Ik had deze gevonden.

aangepast door stefan simons
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog even gekeken en je hebt slechts 2 geheugen sloten en dus dient je 2 x 4 Gb geheugen te nemen.

Gelukkig hebt je dat tijdig gezien.

Meestal check ik nog eens voordat ik iets bestel. Ooit namelijk een pci-e grafische kaart besteld, maar ik had geen pci-e slot :hmpf:.

Nu had ik gezien dat jullie ook HCW aanbevelen hier op het forum, op hun site zag ik een pack staan met 2x4gb van het merk ICIDU voor een vrij mooie prijs (50 euro), link. Aangezien ik meestal kingston geheugen koop voor mijn desktop, vroeg ik me af of jullie misschien al ervaring hadden met dit merk? Anders wacht ik gewoon totdat de kingston weer op stock is. Het is niet zó dringend natuurlijk ;-)

Ik zou er dan eventueel morgen om kunnen gaan omdat er een winkel bij mij in de buurt is en het is goedkoper dan het te bestellen vanuit belgie via bvb azerty.nl (60 euro)

Stefan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen ervaring met ICIDU maar op deze shop kan je ook een goede geheugen vinden van een goede merk.

Ik vond een gelijkaardige aanbieding hier van corsair bij HCW, met als enige verschil dat er 'mac memory' op staat. Aan de specificaties is echter geen verschil te zien. Als dat gewoon wil zeggen dat het goedgekeurd is door apple om in mac's te gebruiken, dan zie ik er geen graten in om het in een pc te plaatsen.

Of is dat toch geen goed idee?

Stefan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij hardwarewebwinkel.nl wordt bij de geheugen 240 pins vermeld.

Mogelijk is dat een typ fout want laptop is normaal gezien 204 pins doch is wel de juiste in verband met product ean code.

Mogelijk willen ze daar zeggen dat het ook geschikt is voor mac doch ze vermelden daar geen ean code.

Ik zie nu wel dat bij ICIDU een CAS latency is va 7 en dat is wel beter dan 9 bij Cosair of Kingston.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.