Ga naar inhoud

DC-154 Raid serial ATA controller + 2 externe RAID (0) harde schijven herkennen

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

DC-154 Raid serial ATA controller van een vriend op een oude pc geinstalleerd

Handleiding is in het Duits, een taal die ik volledig niet begrijp, Engels en Frans daartegen wel maar jammer genoeg is de enige beschikbare taal DUITS!

Daar 2 x harde schijven (250GB) aan bevestigd via sata kabel, lukte niet via de 2 buitenste inhangen.

Het lukte met de 2 eerste sata connecties op de DC - 154 Raid serial ATA controller.

De driver denk ik en raid setup is uitgevoerd.

Nota

Via computer (bureaublad - eigenschappen) zie ik de schijf compleet blauw... 0 GB (terwijl normaal 2 x 250 of +- 2 keer 235 GB dacht ik.

Via Computer - rechtsklikken (beheren) ziet men de 2 harde schijven (weliswaar in vreemde opstelling)

De Raid Monitor

Linksboven Host en een code dat admin zou moeten zijn.... DE HOST? DAT WEET IK NIET:

Wat moet ingevuld bij host?

Nota2

De twee externe harde schijven zijn van een andere pc, de twee schijven ziijn op andere pc als RAID 0 ingesteld!

Bedoeling van het koppelen twee Raid harde schijven op andere pc dus op de DC - 154 Raid serial ATA controller die notabene van een vriend in bruikleen pas is geinstalleerd is:

De twee harde schijven door het windows systeem later herkennen en vooral niets te wijzigen aan de oorspronkelijke RAID 0.

Als dit voldaan zou zijn dan kunnen de twee schijven gescand met de virus scanner

Namelijk zijn de twee harde schijven besmet met het virus (ramsonware) bekende politie virus!

Vraag

Host?

Hoe twee raid 0 harde schijven laten herkennen waarbij de RAID ongewijzigd in 0 moet blijven?

Ik herhaal, de vragen zouden voor een deel onnodig zijn indien Engels aanwezig was in de handleiding.

Luc

aangepast door mamalekimsn
Geplaatst:

Negatief tot heden... Het zijn PDF documenten.. Nog niets gevonden dat kopieerbaar is en in het Nederlands - Engels zou normaliter makkelijker moeten.. Probleem is ook dat ik bv hier antwoord met super traag en oude pc en laptop... Zoeken is bv veeeeel geduld hebben en soms word het me teveel... Zullen jullie wel begrijpen. Nu hoop ik dat iemand op het forum ervaring met de kaart heeft,,,, BEDANKT VOOR UW REACTIE

Geplaatst:

Sommige mensen doen veel zaken eenzijdig op pc... dus in het ene goed en in het andere totaal een nul... Wel vandaar de mogelijk onbegrijpbare vragen... Wist wel dat de website's vertaald konden maar PDF vertalen heb ik nooit nodig gehad.

Heb via DeepFreeze te activeren al verscheiden Betalende versies gedownload... (DeepFreeze is een programma dat toelaat alles te doen op pc wat soms het daglicht niet mag zien) ... Opnieuw opgestart en alle vuil is van de pc verdwenen... Houd wel in dat zolang deepfreeze is geactiveerd er geen update of ander opgeslagen kan bewaard. Betreft de PDF translator, de heren freeware doen veel te moeilijk met registraties... licenties enz... En de simpele Google translating is in wezen niet goed genoeg... Maar het moet verder...als iemand een goed link weet?

Dank je

Geplaatst:

De twee HD's die uit een andere pc komen, waren deze ook aangesloten via de DC - 154 Raid serial ATA controller in die pc?

Als je een RAID 0 setup hebt met twee HD's van 250GB heb je ongeveer een 233GB ter beschikking.

Geplaatst:

Hi

Neen....

Asrock P45R2000 - WIFI is het moederbord ... en de RAID is daar ingeburgerd... de DC - 154 is in bruikleen... Ik zie in computerbeheer een eigenaardige constructie....

schijf 2 = 232,88 GB en staat beschikbare ruimte

schijf 3 = (G:) 75,13 GB in orde archief .......... In zelfde lijn 390,63 GB ook beschikbare ruimte

Ik heb een bang voorgevoel

Voor de poging raid

Had ik 1 schijf ... Uitgehaald en in de oude geplaatst met de bedoeling deze met de virusscanner te scannen.... De computer herkende zoals nu ook niet de schijf en heb ik geprobeerd de wizard... Weet niet meer hoe of wat, maar daar was te lezen raid... Toen eenmaal de schijf zichtbaar... rechtsklikken... Primaire partitie of formateren... Nee heb ik uiteraard niet gedaan.

Het wrang gevoel is dat mogelijk iets is verloren gegaan?

Anderzijds

Kan het ook omdat er geklungeld word om de DC 154 degelijk aan de praat te krijgen.

Ik snap niet goed de verhoudingen... Daar is BIOS, de kaart zou een eigen bios hebben, jumper, f1 dan f4 en zoveel meer.

Start - programmas - Dawicontrol en dan Raid Monitor

Als deze opengaat, staat links bovenaan Host ... en hoe weet ik niet... De schijven kunnen daar zichtbaar gemaakt:

Zoals u het aanhaald... zie ik 2 schijven 2 x +-233 GB

Maar hier stopt het... En weet niet hoe de 2 schijven door windows te laten herkennen zodat de mappen toegankelijk worden.

Ik ben net thuis... de pc laten draaien... was de bedoeling niet... maar nu krijg ik een eror... kan netwerklocatie niet bereiken... Dawicontrole service not available.

Zal het opnieuw moeten installeren vermoed ik?

Wat ik vergeten ben: Ik weet niet meer hoe ik de RAID ooit heb kunnen installeren...heb wel nog het diskette;;; Raid 0 van andere PC... dus AsRock. Maar de schijven zijn RAID 0... als deze nu opnieuw raid 0 worden gemaakt... worden de mappen en windows dan niet gewist...

Mogelijk kan of mag ik niet verder gaan en is alles weer tijdverlies en moet opnieuw naar AVIRA overgeschakeld.

Luc

Geplaatst: (aangepast)

DIT IS DOOR MY GANS DE TIJD OVER HET HOOFD GEZIEN.... ECHT WAAR .... JULLIE MOETEN MIJN ONERVARENHEID OP DIT VLAK AANVAARDEN.....

DAARSTRAKS WAS 1 VAN DE CD ROM PICOGRAM VERDWENEN ... VANDAAR NETWERK EN NIET VINDEN ENZ.

LEES HIERONDER... EERLIJK IK BEGRIJP HET NIET GOED....OP DE PC GAAT VLC LAN OPEN ZOALS BIJ EEN VIDEOCLIP ALS OP DE „BIOS154.BIN“. BIOS "BIOS154.BIN" MAP WORD GEKLIKT, IN WERKELIJKHEID ZIJN ER TWEE VLC LAN PICTOGRAMMEN

BIOS154.BIN ZONDER R EN ANDERE IS MET R, DUS BIOS154.BINR

.... DUS DE BIOS VAN DE PCI KAART MOET VIA DE (DOS)

WAT BEDOELD MEN EIGELIJK;;; IS DIT VIA OPDRACHTPROMPT.... NEE ZAL NIET.... CEILIGE MODUS... OOOK NIET.... MOGELIJK EEN INSTELLING IN DE BIOS ZELF... PC BIOS

WEET IEMAND MIJ OP WEG TE HELPEN.... RAID MONITOR IS GEINSTALLEERD.... NOTA: IN OPSTART... PAUZE ZIE IK DAT DE BIOS NIET IS GEINSTALLEERD

LUC

STUKJE GEKOPIEERD GOOGLE VERTALING

2.3. BIOS Update BIOS-update Das jeweils aktuellste BIOS erhalten Sie auf unserer Internetseite De meest recente BIOS, kunt u terecht op onze website www.dawicontrol.com unter "Support/Downloads/SATA / IDE RAID". www.dawicontrol.com "support / downloads / SATA / IDE RAID." Laden Sie sich U kunt downloaden dazu das Treiberpaket für den DC-154 RAID herunter. om de driver-pakket voor de DC-154 RAID naar beneden. In dem Verzeichnis \BIOS des In de map \ BIOS Treiberpakets befinden sich das Flash-Utility „DCFLASH.COM“ und das eigentliche Driver pakket zijn de Flash Utility "DCFLASH.COM" en de werkelijke BIOS „BIOS154.BIN“. BIOS "BIOS154.BIN". Zum Flashen booten Sie bitte im DOS-Modus, da unter Te knipperen, opstarten in DOS-modus, omdat in Windows (auch in einer DOS-Box) das Update nicht funktioniert. Windows (zelfs in een DOS-box), doet de update niet werkt. Wechseln Sie in das Ga naar de \BIOS Verzeichnis und geben Sie dort „DCFLASH“ ein. \ BIOS directory en voer "DCFLASH" veld. Das Flashen des EPROMs Knippert de EPROM beginnt dann automatisch. Vervolgens wordt automatisch gestart. Folgen Sie den Bildschrimanweiseungen und starten Sie Volg de Bildschrimanweiseungen en start danach den Rechner neu. vervolgens de computer. Jetzt zeigt der Controller beim Starten die aktuelle BIOS-Version an und Sie Daarmee is de regelaar wordt weergegeven wanneer het starten van de huidige BIOS-versie en können auf evtl. Neuerungen zugreifen. toegang tot voor mogelijke verbeteringen. 2.4. 2.4. Konfiguration der RAID-Level Configuratie van RAID-niveaus 2.4.1. 2.4.1. BIOS Setup Utility BIOS Setup Utility Der RAID Controller wird über das BIOS Setup Utility konfiguriert. De RAID-controller is geconfigureerd via het BIOS Setup Utility. Hier Hier können Sie die verschiedenen RAID-Level konfigurieren, Informationen einse- U kunt verschillende RAID-niveaus, informatie einse- hen und weitere RAID-Set-, Controller- bzw. Festplattenspezifische Einstellun- hen en andere RAID-set, controller of disk-specifieke instellingen gen vornehmen. schattingen. Nach dem Einbau des DC-154 RAID erscheint beim Booten Ihres Compu- Verschijnt na de installatie van de DC-154 RAID bij het ​​opstarten van de computer ters das Dawicontrol RAID BIOS. leeftijd Dawicontrol de RAID BIOS. In der Installationsmeldung werden zunächst In de eerste installatie-bericht die belegten Systemressourcen wie BIOS-Adresse, I/O Adressen der IDE Ports bezette systeembronnen, zoals BIOS-adres, I / O-adressen van de IDE-poorten sowie der zugewiesene Interrupt angezeigt. en geeft de toegewezen interrupt.

aangepast door mamalekimsn
Geplaatst:

Als de twee HD's als RAID 0 waren geconfigureerd op de RAID controller van het Asrock P45R2000 - WIFI moederbord zal je deze niet terug als RAID 0 kunnen configureren op de DC - 154 Raid serial ATA controller met behoud van de gegevens.

Als je op de DC - 154 Raid serial ATA controller deze HD's instelt als RAID 0 moet je deze array terug aanmaken en verlies je al je data!!!!

Dit kun je enkel met de RAID controller van het Asrock P45R2000 - WIFI moederbord.

Dat is het probleem als je een RAID 0 set-up aanmaakt met een controller op een moederbord.

Gaat deze controller of moederbord stuk zul je een identiek moederbord met een identieke controller moeten gebruiken om terug aan je data te kunnen.

Als je een RAID aanmaakt in je besturingssysteem is de kans veel kleiner dat je data verliest en is het nadien vaak makkelijker om je data te recupereren.

Geplaatst:

Bedankt Dasle

Bijna 2 dagen prutsen verloren.... goed dat ik dit antwoord van je krijg... zal nu alles terug uithalen, de lieve man ktijgt zijn raid kaart morgen terug en mijn bedoeling om de 2 schijven te laten herkennen op een andere pc en deze nadien dan te scannen met de spysweeper virus scanner kan niet doorgaan.

Moet alles weer uitbouwen, herschikken zolas het was... en nu gaat de aandacht opnieuw naar de:

Avira Antivir Rescue USB-stick

3 pogingen met deze bestanden op boot USB zijn mislukt ... de boot strand in het begin...

Nu ga ik alles opnieuw downloaden van de website... wie weet is daar ook bij het downloaden iets faut gegaan... Spreek nu tegen mijn eigen....kop op Luc!

Bedankt Dasle en al de anderen die met me wat te doen hebben.

Luc

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.