Ga naar inhoud

PC sluit niet meer af + opstartproblemen

Fav

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb een Medion desktop van anderhalf jaar oud met Windows 7. De laatste tijd heb ik volgende problemen:

- als ik afsluit valt hij niet meer uit. Het ronde tekentje dat in midden van scherm ronddraait blijft plots stilstaan en alles is geblokkeerd. Enige middel is PC knop 5 seconden ingedrukt houden of gewoon stekker even eruit zodat hij afgezet wordt.

- als ik hem weer opstart blokkeert scherm dan ook soms volledig. Enige oplossing is weer afzetten.

- regelmatig krijg ik een blauw scherm, meestal slechts fractie van seconde waarna ik opstartherstel moet doen. Op dat blauw scherm staat dat dit kan veroorzaakt worden door externe hardware. Ik heb inderdaad reeds eens een probleem gehad als ik externe brander aansloot en ook met een muis. Zou toch niet mogen.

Ik gebruik Advanced Media Care heel regelmatig (betaalde versie) maar dit lijkt het probleem niet op te lossen. Het zit precies dieper. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Kan je nog opstarten in veilige modus?

Je komt in veilige modus door onmiddellijk na het inschakelen van de power herhaaldelijk op de toets F8 te drukken.

Kies dan voor de optie laatst gekende goede configuratie om verder op te starten.

Als dat lukt, probeer dan het volgende te doen.

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

• bug check string
  • bug check code
  • caused by driver
  • de 4 parameters

Als je meerdere .dmp bestanden hebt, geef dan bovenstaande informatie voor de laatste 10. Zet er in dit geval ook de datum en tijd van de crash bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dat gedaan maar maar na dit te openen zegt ie gewoon "0 crashes". Of moet ik dat runnen als ik nog eens gewoon opstart? Zal eens proberen.

---------- Post toegevoegd om 14:38 ---------- Vorige post was om 14:28 ----------

Pc eens afgesloten. Bleef weer geblokkeerd op einde waar je afsluiten en draaiend blauw circeltje hebt. Knop 5 sec ingedrukt. Geen opstartherstel gedaan maar normaal opstarten. Blue sheeld. Herstart vanzelf weer. Vraagt opstartherstel, niet gedaan en leek te werken. Maar nu was muis geblokkeerd. Weer knop in, heropstarten en nu lukte het wel. Blue Shield Viewer gestart maar helaas, toon nog steeds "0 crashes". Wat nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar configuratiescherm - systeem en klik in de linkerkolom op geavanceerde systeeminstellingen.

Open de tab geavanceerd en klik bij opstart en herstelinstellingen op de knop instellingen.

Onderaan bij systeemfouten moet je automatisch opnieuw opstarten uitvinken.

Bij foutopsporingsgegevens registreren kies je voor kleine geheugendump (128 kb)

Bestaand bestand overschrijven moet je uitvinken.

Bevestig met OK en nogmaals OK.

Sluit het configuratiescherm.

En dan is het wachten op de volgende blue screen.

De pc zal nu niet meer automatisch herstarten bij een blauw scherm zodat je tijd hebt om de gegevens te noteren.

Noteer de getoonde gegevens en herstart dan de pc.

Controleer na het herstarten of blue screen view nu wel een dump bestand heeft gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had dat gedaan maar toch startte hij datnet na blue screen weer op. Weer gedaan zoals je zei. Keer erna eens ter controle en wat bleek: automatisch heropstarten stond automatisch weer aangevinkt en geen dumpbestand aangeduid (waar ik klein dumpbestand had ingesteld, is wel 256 kb, 128 staat er niet op). Eens dumpbestand ingesteld kan je automatisch herschrijven niet meer veranderen. Heb het vooraf uitgevinkt dan. Telkens ik echter weer ga kijken staan die standaardinstellingen er terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geprobeerd maar lukt ook niet. Om een punthoofd van te krijgen. Heb ook volledige controle/herstel C schijf gedaan maar vandaag weer blue schield bij opstarten. En Viewer zegt niks dedju!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.