Ga naar inhoud

PC sluit niet meer af + opstartproblemen

Fav

Aanbevolen berichten

• Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Denk dat ik systeem eens zal moeten herinstalleren. Maar als ik een volledige back up maak op een hard disk, inclusief systeem (b.v. met EaseUS) en ik installeer dat opnieuw op mijn desktop, blijft die fout daar dan niet in zitten? Greetz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan neem je inderdaad alle (foute) instellingen ook mee in de backup.

Het volstaat om je persoonlijke mappen en bestanden te backuppen zodat je deze later kan terugzetten.

Kijk eerst of je de mogelijkheid hebt om een herstel te doen naar de fabrieksinstellingen.

Meestal heb je daarvoor een dvd gekregen of een verborgen partitie op de harde schijf.

Meer informatie over deze mogelijkheid en het gebruik ervan, vind je meestal wel in de handleiding.

Als je geen herstel naar de fabrieksinstellingen kan doen, moet je een installatiecd/dvd hebben met een geldige licentiecode.

De drivers van moederbord, videokaart, geluid en netwerkadapters ga je ook opnieuw moeten installeren.

Soms zitten deze op een bijgeleverde cd maar je kan ze ook downloaden van de site van MEDION.

Ook alle geinstalleerde software ga je opnieuw moeten installeren. Zorg dus dat je de nodige installatiecodes hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Halle, Western Digital 2TB aangeschaft. Met programma EaseUS backup gemaakt zowel van data als system. Als ik Clone klik zegt hij dat hij operating system gaat verwijderen. Veronderstel op externe. Kan ik dit riskeren of veegt hij mijn system backup dan af

Vroeger deed ik manueel back ups via verkenner (gewoon verslepen naar externe en kon dan ook alles zien op externe via verkenner. Nu heb ik enkel PBD mappen. Kan niet zien wat daar in zit maar via EaseUS gebruiken voor recovery. Vind het wel raar dat ik dat niet kan nagaan. Is het nu veilig om terug te zetten naar fabrieksinstellingen (moet dan ook nog weten hoe, dus weer zoeken. Bedoel je dat ik de oorspronkelijke schijf moet wissen, formatteren als ik die installatie dvd wil gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals reeds gezegd: als je een backup van "systeem" gaat terugzetten, heb je weer de dezelfde problemen.

Bij "clone" gaat hij inderdaad de schijf klonen en het bestaande besturingsyteem overschrijven.

Dit is dus geen optie.

Als je terug kan zetten naar de fabrieksinstellingen mag je dat doen, dan hoef je niet te zoeken naar de drivers voor je hardware.

Na het terugzetten, moet je je oude accountnaam opnieuw gebruiken of je kan de backup van de data niet correct terugzetten.

Installeer daarna eerst alle windows updates en programma's die je vroeger had en zet dan pas de backup van je gegevens terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 6 maanden later...
Ik heb het eindelijk gevonden (denk ik)!

Ik heb Google Chrome er eens af gesmeten en alles is blijkbaar terug ok! Hopelijk blijft dit nu ook zo!

Of toch niet :hmmmm: Dit had er waarschijnlijk niets mee te maken.

Ik heb nu de virusscanner er af gesmeten (pc tools internet security) en dit blijkt de boosdoener te zijn. Ik had deze uitgeschakeld wanneer ik de test deed bij het verwijderen van Google Chrome. Daarom dacht ik dat het gelukt was door G-C te verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.