Ga naar inhoud

Vandaag 1200 dubbels van mijn mails ontvangen - hoe kan ik die dubbels verwijderen?

Aanbevolen berichten

Hallo,

Deze middag ontving ik ineens 100 ... 200 ... 500 ... en de teller bleef lopen tot iets van 1.200 mails die binnenliepen in mijn mailbox : het zijn allemaal dubbels van reeds ontvangen mails.

Is dit een virus?

Hoe kan ik mijn "Postvak In" nu terugbrengen/herstellen in de toestand van deze middag zonder die 1.200 mails (spijtig genoeg had ik nog zo'n 80 mails in mijn Postvak In, die ik nog moest behandelen.

Alle hulp is welkom. (ik heb wel onmiddellijk mijn pc hersteld via systeemherstel, in de toestand van 20/4 : laatste installatie Windows Live Essenstials.

Hopelijk moet ik niet handmatig die 1.120 mails verwijderen .....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar je webmail van de provider, controleer daar je mappen en verwijder wat weg mag.

Open dan WIndows live mail, want die gebruik je toch?

En kijk of het probleem er nog is.

Indien het probleem er nog is doe je volgende:

We zullen eerst eens nagaan of malware of virussen de oorzaak zijn van je probleem.

1. Download HijackThis.

Klik op HijackThis.msi en de download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.

2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten (lees eerst de rode tekst!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Bijlage 12634)

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Clarkie,

Mijn vriend heeft één en ander aangepast bij mijn provider (webmail) en jouw advies opgevolgd : dank je.

Alleen heel heel spijtig dat ik nog steeds die 1.200 mails manueel moet verwijderen (ik kan niet alles ineens verwijderen, omdat ik nog zo'n 80-tal mails in mijn postvak IN had zitten, die ik nog moest verwerken ....) : ik heb er toch al 800 geklasseerd en/of verwijderd .... maar een echt titanen-werk.

Welgemeende dank voor je reactie, Tamara4kids

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn te lezen dat je probleem ( bijna xD) opgelost is.

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.