Ga naar inhoud

Modem? Switch? Router? combinatie van problemen

rvking

Aanbevolen berichten

Een week of twee geleden begon het probleem, met een nieuwe laptop viel te pas en te onpas de draadloze verbinding weg (rechtsonder in de menubalk de witte vakjes van klein nr groot kreeg een oranje bolletje), dus niet verbonden met draadloos netwerk. Af en toe kreeg ik terug verbinding.

de volgende dag kreeg ik zelfs geen internet toegang, wel af en toe verbinding met router.

Gedurende die tijd kon ik wel met de "oude laptop" blijven surfen.

1ste ondernomen actie:

Router terug heringesteld (laten doen), alles werkte terug perfect, echter maar voor een paar uur!

Nu krijgt de "oude computer hetzelfde probleem!

2de ondernomen actie:

Netwerkkabel vanuit switch naar computer - geen problemen, blijf verbonden

3de ondernomen actie:

Heb van de winkel een nieuwe router in test gekregen, aangesloten, werkte de eerste paar uren goed, daarna probleem van voordien! - op beide computers

4de ondernomen actie:

Verschillende uitgangen vanuit de switch genomen naar router, in eerste instantie goed, daarna terug hetzelfde, zowel met mijn router als met de test-router

5de ondernomen actie:

Rechtstreeks van modem naar router, eerst oude router,ok, daarna terug zelfde probleem,

Gisterenavond, laatste probatie, rechtstreeks van modem naar nieuwe (test) router en voor een tijdje geen problemen: echter maar een uurtje getest.

Kort samengevat:

- netwerkkabel van switch naar pc werkt probleemloos!

- router wordt soms niet herkend op beide pc's

Installatie: Telenet, ook digitale tv, decoder krijgt netwerkkabel binnen via switch, hier geen probleem!

Heb denk ik alle mogelijkheden getst, wie weet raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, enkel probleem met draadloos, in de meeste gevallen wordt mijn router niet gevonden terwijl op de router zelf alles aangeeft dat er verbinding is, lichtjes power, lan en wlan branden.

dus:

modem: motorola /SBV5120E (docsis)

router: dlink AIR+G2.4GHz wireless acces point

switch: 10/100 Fast Ethernet switch

router in bruikleen om te testen: dlink wireless n home router dir 615

Telenet Comfortnet XL

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat de Dlink AIR+ geen router maar een draadloos accespunt is. Het telenet modem geeft maar een beprkt aaantal adressen af, je hebt dus een router nodig om via één publiek telenet adres verschillende toestellen aan te sluiten.

De laatste opstelling die je beschrijft met de DIR 615 (dat is wel een router) zou normaal dus moeten blijven werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de opstelling :

modem: motorola /SBV5120E (docsis)

router: dlink AIR+G2.4GHz wireless acces point

switch: 10/100 Fast Ethernet switch

werkt dit al jaren met 2 PC's, maar met de nieuwe router ( air+) geeft hij ook verbindingsproblemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit werkt niet, want blijkbaar moet het interactieve signaal dat naar de decoder van telenet gaat vanuit een switch, of modem vertrekken, want vanaf de rourter heb ik geen interactiviteit op mijn decoder.

Ondertussen heb ik terug een nieuwe opstelling geprobeerd.

Modem naar nieuwe switch: Dlink 8-port ethernet desktop switch DES-1008D

Switch naar router DIR-615.

Modem uitgetest

probleem blijft, soms oranje bolletje, omdat pc router niet vindt, soms driehoekje met uitroepteken: router gevonden maar geen internettoegang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.