Ga naar inhoud

Aankoop game PC

Aanbevolen berichten

Hallo :-)

Ik heb zelf al een samenstelling gemaakt bij azerty maar ik heb wel nog enkele vragen, hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen.

1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Internet, foto's, games, ...

2. Wat is mijn budget ? - 2000€ maximum

3. Een merkcomputer of een samenstelling ? – samenstelling

4. Ga ik overklokken ? - De processor sowieso niet, videokaart en RAM misschien wel

5. Ga ik later upgraden ? – Indien nodig ja

6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? – usb 3.0, andere voordelen van Ivy bridge,...

7. Ga ik zelf assembleren ? - Neen

8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? – Neen

9. Ga ik zelf installeren ? - Ja

10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? – Zie link Azerty

11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Neen

12. Heb ik specifieke wensen ? – Snelle maar stille PC

Vragen :

- Is een voeding van 750W voldoende?

- Bij mijn RAM-geheugen, zou ik de 16 gb @ 2133 mhz veranderen naar een 8 gb @2400 mhz? Of heeft dit geen nut?

- Aangezien de PC vooral stil moet zijn, zou ik dempers kopen of heeft dit weinig nut? Zoja welke?

- Zou ik de fans in de case vervangen door andere fans? Zoja welke?

Ten slotte, zijn er nog dingen die beter kunnen voor dezelfde prijs of goedkoper kunnen met toch dezelfde kwaliteit?

Azerty

Alvast bedankt voor jullie hulp!! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De samenstelling ziet er goed uit! Heb het een klein beetje aangepast. De Corsair SSD vervangen door een Crucial m4, deze presteert beter en is zelfs goedkoper. Verder is de AX750 zeker voldoende voor dit systeem. Dempers zou ik niet kopen, ze werken wel een beetje maar ze nemen ook veel plaats in, wat de cablemanagement niet ten goede komt. Je kan de ventilatoren in je kast (en van de processorkoeler) bedienen met behulp van de ingebouwde fan-controller, je kan het systeem dus gemakkelijk stil houden. Het RAM-geheugen zou ik niet veranderen, het G.Skill 16GB kitje is goed overklokbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.