Ga naar inhoud

Access 2007 formulier moet record opslaan in een tabel

check4646

Aanbevolen berichten

Voor mijn stage bedrijf moet ik een Access database maken met alle hardware componenten erin, mijn probleem nu is dat ik een formulier 'frmNieuwLeverancier' heb gemaakt met een knop opslaan en een knop ongedaan maken. Hoe kan ik de verbinding maken zodat men telkens op het knop opslaan klikt, het record wordt opgeslagen in "tblLeverancier'? De tabel beschikt over 2 kolommen, namelijk 'ID' dat type autonummering heeft en "Naam" dat type tekst heeft. Kan iemand mij hierbij helpen??

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

De probleem is dat de werknemers op mijn stagebedrijf niet goed overweg kunnen met Access, daarom vonden ze het gemakkelijker om een knop de gebruiken..

Een tweede probleem is dat ik geen relatie kan zetten tussen mijn tabellen dit is omdat er al 1900 records met gegevens zich bevinden in mijn tabel en ik constant de melding krijg "geen identieke index"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tweede probleem is dat ik geen relatie kan zetten tussen mijn tabellen dit is omdat er al 1900 records met gegevens zich bevinden in mijn tabel en ik constant de melding krijg "geen identieke index"

Pas de gevens aan zodat het wel kan.

Best even een tweede kolom maken en in formulier de gegevens van kolom 1 naar kolom 2 kopieren.

Zonder relatie is het moeilijk te werken.

Bij knop zal je in VB moeten programmeren.

Ofwel misschien met toevoeg-query maar dat heb ik nog niet getest.

Wat je misschien ook kan doen is met tijdelijke tabel en zo met knop in combinatie van toevoeg-query naar de orginele tabel toevoegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.