Ga naar inhoud

samenstelling pc (gaming+persoonlijk)

Aanbevolen berichten

Waarvoor heb ik een PC nodig ? - gaming is de hoofdzaak van gebruik maar ook internet wordt geraadpleegt

Wat is mijn budget ? - 500-600€

Een merkcomputer of een samenstelling ? - ik ga de pc zelf in elkaar steken dat bespaard een hoop geld

Ga ik overklokken ? - ik ga niet overklokken want garantie is zeer belangrijk

Ga ik later upgraden ? - ik wil dat ik de pc zo lang mogelijk kan gebruiken en wil hem dan ook wel upgraden

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - ik wil 1 of 2 usb 3.0 aansluitingen en misschien een 2e scherm kunnen aansluiten als dat nog kan binnen het budget

Ga ik zelf assembleren ? - ik ga de pc zelf samenstellen omdat ik dat kan en dat het prijskaartje naar beneden haalt

Heb ik een besturingssysteem nodig ? - ik ga windows 7 zelf installeren dus daar moet geen rekening mee gehouden worden in het prijskaartje

Ga ik zelf installeren ? - zie vorige vraag

Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - kleine ssd voor opstartbestanden en grotere HDD voor andere dingen. en ik ga ook wachten tot de ivy bridge uitkomt

Heb ik nog randapparatuur nodig ? - ik wil zoals gezegd een extra monitor aansluiten maar die hebben we thuis genoeg staan dus niets voor het prijskaartje

Heb ik specifieke wensen ? - ik zou een redelijk stille pc willen. er moeten 2-3 pc's staan en als die allemaal zo'n lawaai maken is dat niet leuk

Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel ? nog niets in gedachten

zouden jullie ook kunnen zeggen waarom ik welk onderdeel in de pc zou stoppen (ik ben nogal leergierig)

vb:

de *** grafische kaart omdat die beter is voor gamen

alvast bedankt

aangepast door heroo234
aanpassen aan regels
Link naar reactie
Delen op andere sites

een printer wil ik wel kunnen aansluiten

Is dat met usb aansluiting?

Maar 500 à 600 euro is wel te weinig hoor en zeker als je ook SSD + ivy bridge wilt hebben dat reeds op de markt is.

Als je ook een toetsenbord, muis en scherm in de prijs wilt hebben dan is dat onmogelijk.

Een beetje relatisch zijn.

Je praat eerder over 400 à 500 euro zonder Windows 7

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

kan ik bijvoorbeeld niet een mindere koeling nemen?

en windows hoef ik niet bij te kopen die heb ik nog.

---------- Post toegevoegd om 17:01 ---------- Vorige post was om 16:59 ----------

die ziet er al beter uit en zonder windows zeker haalbaar.

aangepast door heroo234
Link naar reactie
Delen op andere sites

ok super deze zal het goed doen en later kan ik eventueel nog verbetering aanbrengen als er weer buget is.

bedankt voor de moeite :)

---------- Post toegevoegd om 17:18 ---------- Vorige post was om 17:06 ----------

het geheugen lijk mij een beetje veel met 8 GB kunnen we geen 4 GB nemen.

en wat is het verschil met een AMD processor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.