Ga naar inhoud

router build - extra netwerkkaart

jv9090

Aanbevolen berichten

Voor een project ben ik bezig met het samenstellen van een router.

Als moederbord heb ik gekozen voor dit model. Dit beschikt echter over slechts twee netwerkkaarten, terwijl ik er drie nodig heb. Een wan, lan en dan een extra poort waarop ik een bestaande router op aansluit om te laten functioneren als access point.

Weet er iemand een goede netwerkkaart die ik hiervoor kan gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal kan je een pci netwerkkaart plaatsen maar dat heeft uw moederbord niet.

Je pci-e poort ondersteund ook 4x en dan kan je ook een van deze netwerkkaart kopen tenminste als je geen videokaart hebt gemonteerd anders ziet er niks anders op dan via usb lannetwerkkaart te kiezen maar daar heb ik totaal geen ervaring mee.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die extra netwerkkaart maakt het wel wat duurder.

Heeft er iemand een voorstel voor een ander moederbord eventueel dat goedkoper is.

De router moet een tiental vaste computers van internet voorzien plus ongeveer vijf laptops van draadloos internet. Verder zal deze dienst doen als proxy server. Er worden wel wat kant en klare aplliances verkocht, maar deze beschikken over een AMD Geode LX 500Mhz, wat me toch iets te zwak lijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet voor mezelf :-). Ik ben bezig met het opstellen van een fictief netwerk waarbij ik gebruik maak van een Pfsense-router/firewall. Ik zou hiervoor een tweedehands computer kunnen gebruiken of gewoon een appliance kopen, maar als ik het zelf bouw dan weet ik ook gelijk dat de hardware zwaar genoeg is om alles te kunnen uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.