Ga naar inhoud

Windows start niet op

Aanbevolen berichten

Dag esteban²,

Hoe ver sta je met het oplossen van je probleem?

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

• 2 maanden later...

Er is een tijdje verstreken sinds de laatste post, laten we het maar op het werk steken. ;°)

Dus : Het allerbelangrijkste is het redden van mijn gegevens die op de harde schijf te vinden zijn. Om die te redden kwam ik op het idee Ubuntu te gebruiken. Toen ik via Ubuntu (draaiende via CDrom) mijn harde schijf wou bekijken, gaf die de melding dit niet te kunnen. Ubuntu installeren dan maar, dat lukte tot ik het stop gezet heb, waardoor ik besluit dat er niets met de schijf is. Ubuntu gaf wel de melding dat er geen besturingssysteem op de pc aanwezig was, waardoor ik vermoed dat Windows XP het laat afweten?

Ik blijf hameren op die gegevens die ik nodig heb. Ondertussen ook Avira Rescue CD eens laten runnen, na een scan lijkt alles in orde te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je in de mogelijkheid om een cd te branden?

Via deze link ( klik erop) kan je een herstel- cd voor Windows xp downloaden.

Je moet dan wel het ISO- bestand branden op en cd via een brandprogramma, het branden doe je via image op cd branden.

Als je kan opstarten van die cd kan je misschien verder geholpen worden.

Ik heb even een andere laptop ter beschikking, maar de link werkt niet meer. Is het mogelijk een andere te geven?

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks!

Bij het gebruik van deze disc kan ik kiezen tussen verschillende opties.

Bij de eerste optie (To set up Windows XP now, press ENTER) verschijnt het volgende :

Setup cannot find the End User Licensing Agreement (EULA).

Setup cannot continue. To quit, press F3.

Na het drukken op F3 krijg ik melding dat er geen Windows XP aanwezig is op de PC.

Optie 2 (To repair a Windows XP installation using Recovery Console, press R), krijg ik het volgende in DOS :

Microsoft Windows XP Recovery Console.

The Recovery Console provides system repair and recovery functionality.

Type EXIT to quit the Recovery Console and restart the computer.

C:\>

Wat staat me hier te doen? Welke command moet ik geven?

Wanneer ik 'n "dir" doe, krijg ik overigens de volgende melding:

An error occurred during directory enumeration.

aangepast door esteban²
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, na punt 4 krijg ik het volgende :

Setup cannot find the End User Licensing Agreement (EULA).

Setup cannot continue. To quit, press F3.

Ligt aan de download veronderstel ik?

EDIT : Helaas ik moet de laptop waarop CD's kan branden nu terug uit handen geven. :°/

Hopelijk kan ik er snel terug gebruik van maken.

aangepast door esteban²
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.