Ga naar inhoud

Windows has been shut down to prevent any damage.


Aanbevolen berichten

Dag beste Pch leden,

Dit probleem is al een tijdje aan de gang. Ik krijg vaak een blue screen met 'Windows has been shut down to prevent any damage.' Dit kan tijdens het gamen maar ook op andere tijdstippen. Ook heb ik het probleem dat windows soms niet wil aflsluiten. Dan blijft hij gewoon hangen op het scherm 'afsluiten' en doet verder niets. Uiteindelijk moet ik hem dan handmatig afsluiten. Ik weet niet of deze twee problemen met elkaar verwant zijn.

Hopelijk iemand die me kan helpen,

Bedankt

Golden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Golden,

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

  • bug check string
  • bug check code
  • caused by driver
  • de 4 parameters

Als je meerdere .dmp bestanden hebt, geef dan bovenstaande informatie voor de laatste 5. Zet er in dit geval ook de datum en tijd van de crash bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, dan gaan we iets anders proberen:

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resutlaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Geef het overzicht van de resultaten in een volgend bericht.

Welke Windows versie gebruik je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is de scan verlopen?

Kopieer onderstaande tekst en plak deze in het het zoekveld onder de startknop.

findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log >"%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt"

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De scan zegt dat er niets is gevonden. Zeer vreemd.. Mijn pc is net geblokkeerd en weer uitgevallen. Ook blue screen geeft weer niets...Hij gaf ook geen blauw scherm, hij blokkeerde gewoon en er kwam krakend geluid uit mijn speakers.

Aangezien hij niets heeft gevonden lijkt het me logisch dat ik ook geen .txt bestand krijg? :hmpf:

Bedankt voor de moeite

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je je harde schijf eens testen?

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren.

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dcd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal dit eens testen zodra ik een andere pc ter beschikking heb. Dit kan morgen of overmorgen het geval zijn. Net weer uitgevallen, resulteerde in blue screen... Als ik hem dan heropstart zegt hij wel:"Windows is onverwachts afgesloten. Online naar oplossingen zoeken?" Als ik dan naar oplossing zoek , geeft hij jammer genoeg niets weer.

Ik post binnenkort mijn resultaten,

Bedankt...

Golden

---------- Post toegevoegd om 21:24 ---------- Vorige post was om 21:22 ----------

Nu geeft bluescreenview wel iets weer!

  • bug check string: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
  • bug check code: 0x00000050
  • caused by driver: athurx.sys
  • de 4 parameters
  • 1: fffff800`00007b0e
  • 2:00000000`00000008
  • 3:fffff800`00007b0e
  • 4:00000000`00000000

Ik hoop dat je hiermee verder kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De foutcode betreft het geheugen en de genoemde driver hoort bij je netwerkadapter.

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.