Ga naar inhoud

vraagje over complete beveiliging

Aanbevolen berichten

Dit is mss een moeilijke vraag, maar stel nu dat morgen een hacker/cracker het op mijn eigen pc gemunt zou hebben, hoe bescherm ik me er het best tegen? Ik praat hier niet over een simpel gratis antiviruske, maar over business-grade protection op mijn eigen pc, truecrypt encryptie enzovoorts. Hebben jullie nog concrete ideeën om de pc zo veilig mogelijk maken. Ik weet evengoed als u dat ik de pc nooit 100% veilig kan maken, maar laat mij de vraag zo stellen: als jullie de perfectie qua beveiliging zouden willen proberen te bereiken, hoe zouden jullie dat dan concreet aanpakken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je begint bij de router:

Moelijk achter te halen wachtwoord instellen.

Moeilijk achter te halen netwerksleutel indien je draadloos bent.

Zo weinig mogelijk poorten openen.

Op PC zelf:

zo weinig mogelijk mappen delen.

De mappen die gedeelde worden doch niet mogen gewijzigd worden door hackers voorzien van wachtwoord.

Ik heb veel antivirus/firewall getest en Gdata is wat mij betreft de allerbeste.

Minst goede vind ik Mcafee en AVG (betalende versie)

Als je dat doet bent je al heel ver.

Maar zoals met alles dient je ook goed uit te kijken op welke website je komt.

Niet zomaar iets downloaden of klikken.

Ook bij mails moet je goed uitkijken vooral eer je er op klik.

Bij twijfel geval meteen verwijderen.

Het is niet de beveiliging dat de beste is maar de mens zelf dient de beste te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip van de router, daar was ik nog niet op gekomen.

Ik ben echter een ervaren gebruiker (10+ jaar) van windows dus ik klik al jaren niet meer elk venster en elke link of mail open.

Een av heb ik al, symantec endpoint protection, maar ik zoek eigenlijk aanvullende software.

Btw, ik zit bij telenet, kan er mij iemand een tutorial of link geven met meer uitleg over het sluiten van poorten?

Je kunt dat wel googlen maar ik denk dat dat voor belgen anders is dan bvb amerikanen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Telenet is dat nu weer anders.

Het is in dat geval niet de router paswoord dat belangrijk is maar uw login bij Telenet paswoord belangrijk is want je gaat dan buiten uw netwerk naar uw router.

De hacker weet dat een mailadres genoeg is om in te loggen en als je uw paswoord te eenvoudig is dan zal de hacker het gemakkelijk kunnen achterhalen op basis van uw gegevens die je verspreid bij bijvoorbeeld facebook.

Nu is het zo dat Telenet modem/router niet zo maar iets te veranderen is tenzij enkel wat poorten enz.

Standaard worden alleen poorten geopend dat voldoende is om met pc naar internet te kunnen.

Maar poorten die je zelf opent bij Telenet is telkens een poort dat gevaar loert.

AV heb ik nog nooit getest en kan daar niet over oordelen.

Als je dat allemaal doet dan bent je voor 99% veilig.

Je kan wel software installeren om dat of dit te beveiliging maar de risico dat een pc crash is te groot en dat je dan niet meer aan uw data kan geraken.

Tenslotte wil ik dit nog zeggen:

Belangrijke data zet je best in e:\ tot z:\ want de meeste virussen worden geschreven voor a:\ tot d:\

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.