Ga naar inhoud

Internet werkt NIET optimaal


Aanbevolen berichten

Ten eerste heb ik het idee dat het hier over een lan verbinding met kabel gaat en dus niet over draadloos. Meer informatie is overigens welkom.

- Valt de verbinding enkel weg?

- Krijg je een foutmelding in de browser of hangt de browser?

- Welke browser gebruik je?

- Welke virusscanner heb je wellicht al geïnstalleerd?

Je kunt de netwerkkaart eens opnieuw te installeren met de laatste driver van Intel (indien deze nog beschikbaar zijn).

---------- Post toegevoegd om 12:34 ---------- Vorige post was om 12:33 ----------

Heb je de router al eens gereset? Mogelijk veroorzaakt deze het probleem. Heb je wellicht meer pc's op dezelfde router. In dat geval kan al worden uitgesloten dat het aan de router ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste heb ik het idee dat het hier over een lan verbinding met kabel gaat en dus niet over draadloos. Meer informatie is overigens welkom.

- Valt de verbinding enkel weg?

- Krijg je een foutmelding in de browser of hangt de browser?

- Welke browser gebruik je?

- Welke virusscanner heb je wellicht al geïnstalleerd?

Je kunt de netwerkkaart eens opnieuw te installeren met de laatste driver van Intel (indien deze nog beschikbaar zijn).

---------- Post toegevoegd om 12:34 ---------- Vorige post was om 12:33 ----------

Heb je de router al eens gereset? Mogelijk veroorzaakt deze het probleem. Heb je wellicht meer pc's op dezelfde router. In dat geval kan al worden uitgesloten dat het aan de router ligt.

Het gaat inderdaad om een Lan verbinding. Er zijn meerdere pc aangesloten op de router en voor zover ik weet werken de andere nog. Het is een nieuwe router die bij me vorige besturingssysteem Ubuntu perfect werkte maar hier bij Windows om de 10/20 minuten uitvalt. Zodra ik de kabel er uit haal en opnieuw in steek dan doet die het weer voor 10/20 minuten. En zo gaat dat steeds door. Het begint meestal al zodra me computer heb aangezet dan heb ik meteen al geen verbinding en moet de kabel opnieuw erin steken.

Op het moment dat me internet het doet (voor 10/20 minuten) en ik wil me flash player/adobe reader downloden dan geeft die aan dat ik geen verbinding heb terwijl ik wel internetten en allerlei site"s kan bezoeken. Heel tegenstrijdig dit, volgen jullie het nog?

Ik gebruik verschillende browsers namelijk Chrome, Mozilla, Opera en IE8. Deze geven allemaal het zelfde probleem aan. Ik heb Spywareblaster, CCleaner, Microsoft Security Essentials, Malware + HijackThis op me pc staan.

Deze router heb ik en ja ik heb ook al gerest:

http://www.duiverman.nl/images/producten/full/uploads/producten/2710_l1_800.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update

We hebben op dit moment allemaal geen internet thuis. Dit ligt volgens mij aan de router. Sinds we een nieuwe router hebben kregen we langzamerhand problemen en nou heeft iedereen er last van. Wel vreemd want bij het begin hadden we geen problemen.

@stegisoft

Hoe kan ik zien of we de laatste firmware hebben op onze router?

ps: als ik thuis ben zal ik een HijackThis logje plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie hieronder logje van HijackThis:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4

Scan saved at 21:08:52, on 4-5-2012

Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\WINDOWS\eHome\ehRecvr.exe

C:\WINDOWS\eHome\ehSched.exe

C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

C:\Program Files\SigmaTel\C-Major Audio\WDM\Stacsv.exe

C:\Program Files\Vodafone\Vodafone Mobile Connect\Bin\VMCService.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\WINDOWS\system32\dllhost.exe

C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe

C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe

C:\Program Files\Intel Audio Studio\IntelAudioStudio.exe

C:\Program Files\Vodafone\Vodafone Mobile Connect\Bin\MobileConnect.exe

C:\WINDOWS\eHome\ehmsas.exe

C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

C:\Documents and Settings\Ilyas\Application Data\U3\4201311B4C11C488\LaunchPad.exe

C:\Documents and Settings\Ilyas\Mijn documenten\Windows Media Player 11.exe

C:\DOCUME~1\Ilyas\LOCALS~1\Temp\IXP000.TMP\setup_wm.exe

C:\Documents and Settings\Ilyas\Mijn documenten\VDownloader.exe

C:\Program Files\uTorrent\uTorrent.exe

C:\Documents and Settings\Ilyas\Mijn documenten\Samsung Kies 2.exe

C:\Documents and Settings\Ilyas\Mijn documenten\MSN 9.exe

C:\Program Files\Java\jre7\bin\jqs.exe

C:\Documents and Settings\Ilyas\Mijn documenten\incredimail 2.exe

C:\Documents and Settings\Ilyas\Mijn documenten\Free Audio Converter.exe

C:\Program Files\FileHippo.com\UpdateChecker.exe

C:\Documents and Settings\Ilyas\Local Settings\Application Data\Google\Chrome\Application\chrome.exe

C:\Documents and Settings\Ilyas\Local Settings\Application Data\Google\Chrome\Application\chrome.exe

C:\Documents and Settings\Ilyas\Local Settings\Application Data\Google\Chrome\Application\chrome.exe

C:\Documents and Settings\Ilyas\Mijn documenten\Framework 4.exe

C:\dce8ef05334bcc320e29539ee8\Setup.exe

C:\Documents and Settings\Ilyas\Mijn documenten\Malwarebytes.exe

C:\DOCUME~1\Ilyas\LOCALS~1\Temp\is-7NPT7.tmp\Malwarebytes.tmp

C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe

C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = MyStart by IncrediMail.com

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = Hotmail, Messenger, het laatste nieuws en entertainment | MSN.NL

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = Bing

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Bing

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Hotmail, Messenger, het laatste nieuws en entertainment | MSN.NL

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen

O2 - BHO: Java Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre7\bin\ssv.dll

O2 - BHO: Java Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre7\bin\jp2ssv.dll

O4 - HKLM\..\Run: [ehTray] C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [intelAudioStudio] "C:\Program Files\Intel Audio Studio\IntelAudioStudio.exe" TRAY

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup

O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install

O4 - HKLM\..\Run: [MobileConnect] %programfiles%\Vodafone\Vodafone Mobile Connect\Bin\MobileConnect.exe /silent

O4 - HKLM\..\Run: [sigmatelSysTrayApp] sttray.exe

O4 - HKLM\..\RunOnce: [wextract_cleanup0] rundll32.exe C:\WINDOWS\system32\advpack.dll,DelNodeRunDLL32 "C:\DOCUME~1\Ilyas\LOCALS~1\Temp\IXP000.TMP\"

O4 - HKLM\..\RunOnce: [WMFSDK11_DRMUpgrade] C:\WINDOWS\system32\drmupgds.exe

O4 - HKLM\..\RunOnce: [WMC_RebootCheck] C:\WINDOWS\inf\unregmp2.exe /FixUps

O4 - HKLM\..\RunOnce: [Malwarebytes Anti-Malware] C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe /install /silent

O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [Gadwin PrintScreen] C:\Program Files\Gadwin Systems\PrintScreen\PrintScreen.exe /nosplash

O4 - HKCU\..\RunOnce: [MPlayer2_FixUp] C:\WINDOWS\inf\unregmp2.exe /Fixups

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Lokale service')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Netwerkservice')

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')

O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre7\bin\jp2iexp.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre7\bin\jp2iexp.dll

O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O22 - SharedTaskScheduler: Preloader van browseui - {438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll

O22 - SharedTaskScheduler: Cache-daemon voor onderdeelcategorieën - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll

O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Oracle Corporation - C:\Program Files\Java\jre7\bin\jqs.exe

O23 - Service: Mozilla Maintenance Service (MozillaMaintenance) - Mozilla Foundation - C:\Program Files\Mozilla Maintenance Service\maintenanceservice.exe

O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

O23 - Service: SigmaTel Audio Service (STacSV) - SigmaTel, Inc. - C:\Program Files\SigmaTel\C-Major Audio\WDM\Stacsv.exe

O23 - Service: Vodafone Mobile Connect Service (VMCService) - Vodafone - C:\Program Files\Vodafone\Vodafone Mobile Connect\Bin\VMCService.exe

--

End of file - 6597 bytes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start Hijackthis op. Selecteer “Scan”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

O4 - HKLM\..\RunOnce: [wextract_cleanup0] rundll32.exe C:\WINDOWS\system32\advpack.dll,DelNodeRunDLL32 "C:\DOCUME~1\Ilyas\LOCALS~1\Temp\IXP000.TMP\"

O4 - HKLM\..\RunOnce: [WMFSDK11_DRMUpgrade] C:\WINDOWS\system32\drmupgds.exe

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Download MBAM (Malwarebytes Anti-Malware)

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder).

Indien er de rootkit (TDSS) aanwezig is, zal MBAM vragen te herstarten. Doe dit dan ook.

MBAM zal na de herstart opnieuw scannen en de rootkit verwijderen.

Het log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht, samen met een nieuw HijackThis log.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.