Ga naar inhoud

Micro SD card


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb 2 maand geleden een micro sd card gekocht in de aldi.

Gegevens:

Micro sd HC

Merk: Intiux

16 gb

High speed 60 x

Geleverd met een Micro SD adapter (de grootte van een sd kaartje, met een gleufje waar ik mijn micro sd kan insteken)

Probleem:

Ik heb mijn SD adapter met de micro SD een 2tal weken constant bij gehad in mijn portemonnee. Deze werd niet gebruikt, maar werd voor de zekerheid altijd meegenomen (1 dag, en de rest van de dagen vergeten en laten zitten)

Nu: Ik probeer mijn micro sd in mijn pc te steken. Het lampje brandt op mijn pc dat hij voelt dat er iets in zit.

Plotseling komt er op mijn scherm:

You need to format the disk in drive G: before you can use it.

Do you want to format it.

Op zich heb ik al de gegevens dubbel op mijn pc ook staan, dus druk ik op Format disk

Dan opent het kadertje voor te formatteren.

Hier staat er dan plots:

Capacity: 1,00 Gb

Filesystem: FAT - FAT32 - NTFS

Allocation unit size: Alle soorten waarden (normale waarden)

Volume label:

Quick format: Checked

START

Ik druk vervolgens op start: krijg ik de waarschuwing dat hij al de data gaat verwijderen van op deze disk

Het duurt lang, en ik zie ook de statusbar niet verder gaan. Tot plotseling:

Windows was unable to complete the format...

Wat moet ik doen? Ik kan de micro sd niet meer lezen, en als ik hem wil formatteren is hij nog maar 1 gb groot, en wilt hij zelfs niet formatteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer hem eens te formatteren via schijfbeheer: klik op Start (Windowsknop links onderaan), klik met rechts op Computer in je startmenu en kies Beheren.

In het scherm dat zich opent ga je naar Opslag --> Schijfbeheer...klik met rechts op de stick en kies voor formatteren.

post-20447-1417704897,4949_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogtans praktisch niet mee verkeerd gedaan, niet in de regen gelegen, niet gekrakt.. Zat juist in mijn portemonnee...

Hopelijk heb ik nog een ticketje van in de winkel, dat het nog onder garantie valt. Want heb het nog maar amper 3 maand :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.