Ga naar inhoud

Adobe Flash & en andere software installeren.. mislukken steeds!

Aanbevolen berichten

Beste gasten/leden,

Ik heb bij andere categorie ook een andere probleem vermeld. Hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen. Ik maak sinds gister weer gebruik van Windows XP nadat ik Ubuntu had uitgeprobeerd.

Ik heb Mozilla Firefox, Google Chrome en Opera op mijn pc geinstalleerd. Waar ik nu mee zit is dat ik geen Adobe Flash kan installeren via Mozilla en Opera. Het mislukt steeds wat ik ook probeer. Andere software installeren lukken ook niet zoals Skype en Incredimail installeren.

Voor sommige die het nuttig vind heb ik een scan gedaan met Speccy:

http://speccy.piriform.com/results/lWmijnZ4wclCwSHB5Gfw0yC

Wat is hier de oorzaak van & kan iemand me helpen? Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt.

Groetjes,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eerste wat opvalt in het speccy logje zijn de hoge temperaturen van de verschillende onderdelen.

Te hoge temperaturen van een PC / laptop worden meestal veroorzaakt door een te hoog stofgehalte.

Om dit op een veilige manier te verwijderen verwijzen we graag naar deze zeer duidelijke uitleg.

Neem de tips grondig door en doe het nodige om je systeem stofvrij te (laten) maken…nadien kan je ons dan de nieuwe resultaten van Speccy bezorgen.

Zijn het enkel Skype en Incredimail die niet willen installeren of lukt het met geen enkel programma meer.

Wat zijn de foutmeldingen die je krijgt bij het installeren van een programma?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal aankomende vrijdag/weekend mijn PC grondig cleanen, bedankt voor je tip.

Daarnaast heb ik nog ergens anders een topic openstaan met netwerk problemen. Om de 10/20 minuten valt me internet steeds uit terwijl hij verbinding aangeeft. Als ik de internetkabel opnieuw erin steek dan doe die het weer voor even. Heeft het hierbij misschien iets mee te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die temperaturen moet je omlaag krijgen.

Ook heb je op 1 mei een herinstallatie uitgevoerd van Windows xp, heb je ook alle nodige drivers voor je hardware geïnstalleerd ( chipsetdriver, videokaart,......)?

Ik zal me pc zeker cleanen. Voor de rest heb ik alle nodige hardware geïnstalleerd. Me pc werkt prima alleen heb enorme last van me netwerk + flashplayer/adobe reader en aantal andere software installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De temperaturen zijn al beter maar nog aan de hoge kan; vooral deze van de harde schijven.

Ben je zeker dat er voldoende luchtstroom is rond de schijven?

Werk alle losse kabels zo veel mogelijk weg zodat de luchtstroom niet gehinderd wordt.

Me pc zat eerst letterlijk tegen de muur met alle kabels er ook nog eens voor. Dat is nu niet het geval, nu heeft die veel meer ruimte. (aan de voor/zij/achter kanten).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zullen we de temperaturen maar laten rusten en ons concentreren op de rest.

We zullen eerst eens nagaan of malware of virussen de oorzaak zijn van je probleem.

1. Download HijackThis. (klik er op)

Klik op HijackThis.msi en de download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable (HijackThis.exe) downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.

2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)

3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Tip!

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.