Ga naar inhoud

Problemen met Hotmail.

Aanbevolen berichten

Ik had een account bij Hotmail als aliasadres. Daar ik deze practisch niet gebruikte besloot ik hem op te zeggen.

Maar onlangs werd ik geïnformeerd door kennissen dat ze verscheidenen malen een Hotmail ontvingen, steeds met dezelfde bijlage die ze niet konden openen. Ik daarentegen wel.

Merkwaardig was dat de meeste adressen door mij bekend waren, maar ook andere waar ik nog nooit van gehoord had. Ze hadden allen gemeenschappelijk dat ze eindigden met .com en veelal met hotmail.com of gmail.com. I

Ik heb mij toen willen inloggen op hotmail zonder succes evenwel. Kreeg steeds de melding dat mijn account geblokkeerd werd omdat abnormale bewegingen vastgesteld werden. Voor mij goed dus.

Vorige week ontving ik een bericht van Clickx/ZDnet met als onderwerp: Hotmail-accounts vogelvrij door lek. Microsoft repareert, schade nog onbekend.Dus ben ik inderdaad één van de slachtoffers die gehackt werden.

Nog steeds geen probleem omdat mijn account geblokkeerd is.

Maar ik ben eveneens gestuit op problemen met mijn standaard mailprogramma WLM. Ik heb dit terug gedownload en met succes. Ik had alles terug met uitzondering van mijn "agenda"

Maar nu wordt ik door Hotmail geïnformeerd de dag van alle nieuwe ingegeven afspraken.

Dit verontrust mij toch enigszins.

Graag uw advies dienaangaande en, inmiddels, met dank en vriendelijke groet.

Loprakso.

[h=2][/h]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het hem juist. Op het eerste zicht heb ik in WLM geen Hotmail account. Hoe kan ik die dan verwijderen?

Bovendien heb ik vastgesteld dat, buiten mijn agenda, contactpersonen via Hotmail kunnen achterhaald worden.

Dit als volgt. Ik druk in WLM op start en krijg zodoende de taakbalk. Klik op het icoon uiterst rechts "afmelden" en selecteer onder het pijltje "Profiel bekijken". Er opent zich dan een venster onder mijn naam, waarin bovenaan naast "Windows Live", Hotmail voorkomt. Zo is het mogelijk "Contactpersonen" en "Agenda" te openen. Is dit normaal? OK niets mis mee, maar die functies, die ik voordien niet had, heb ik niet nodig. Door het artikel aangehaald in mijn vorige mail wil ik niet meer van Hotmail weten. Dank voor je advies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt je hotmail account opgezegd en bovendien is deze geblokkeerd wegens "abnormale bewegingen".

De hotmail account is dus niet meer bereikbaar maar ze bestaat nog steeds.

De account wordt pas na verloop van tijd effectief verwijderd van de servers.

Waarschijnlijk ga je tot dan via WLM nog aan de kalender en de contacten kunnen en dus ook meldingen van de kalender ontvangen.

Ik gebruik zelf WM niet en ken er dus ook bitter weinig van maar misschien heeft iemand anders nog wel een idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvullend: Hotmail "reserveert" je e-mailadres nog 270 dagen nadat je het hebt opgezegd: binnen die termijn kun je je mailbox opnieuw activeren mocht je je nog bedenken.

Na die 270 dagen wordt het account weer vrijgegeven zodat iemand anders een Hotmail-account kan aanmaken op dat adres.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.