Ga naar inhoud

Problemen met laptop wanneer ik hem sluit en terug open doe. (Sleep/hibernate)

Aanbevolen berichten

Geachte mensen van PC Helpforum,

Ik heb een probleem met mijn laptop, namelijk wanneer ik mijn laptop sluit en een tijdje later terug open doe om mijn sessie te hervatten en verder te werken, (hierdoor gaat hij in 'Sleep' mode) kan ik gedurende 5 minuten normaal verder werken, maar na die 5 minuten loopt hij gewoon helemaal vast en ben ik genoodzaakt om te rebooten.

Juist hetzelfde scenario wanneer ik in plaats van 'Sleep', 'Hibernate' kies.

Ik heb een ASUS laptop, maar aangezien die vol met bloatware stond van ASUS, heb ik er een clean install van windows 7 opgedaan. Er zat een cd van ASUS bij met drivers op, en ik heb al de nodige drivers geïnstalleerd.

Ik heb ook al reeds geprobeerd om de drivers van mijn videokaart te updaten, maar dit heeft helaas niet geholpen.

Dit is heel vervelend aangezien ik mijn laptop na de lessen op school wil kunnen dichtklappen om vervolgens naar de volgende les te gaan en daar terug open te doen om verder te kunnen werken.

Alvast bedankt voor mijn bericht te lezen en ik hoop dat iemand van jullie mij zal kunnen helpen.

Mvg,

Glenn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ghoul155,

welkom op PCH.

Persoonlijk vind ik de slaapstand een compleet onzinnige functie : hij veroorzaakt wel op meerdere pc's problemen, in beide richtingen...en eens de problemen er zijn, is de oorzaak is helaas niet altijd even makkelijk te achterhalen...da's eigenlijk het eerste wat ik uitschakel op een nieuwe of geherinstalleerde laptop of pc.

Heeft het ooit gewerkt na die herinstallatie van Windows 7 ?...en, met welke Windows 7-versie werk je ?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ghoul155,

welkom op PCH.

Persoonlijk vind ik de slaapstand een compleet onzinnige functie : hij veroorzaakt wel op meerdere pc's problemen, in beide richtingen...en eens de problemen er zijn, is de oorzaak is helaas niet altijd even makkelijk te achterhalen...da's eigenlijk het eerste wat ik uitschakel op een nieuwe of geherinstalleerde laptop of pc.

Heeft het ooit gewerkt na die herinstallatie van Windows 7 ?...en, met welke Windows 7-versie werk je ?...

Ja direct na de installatie heeft het een tijdje gewerkt, maar maandje later ofzo ineens niet meer.

En ik werk met Windows 7 Professional 64 bit.

Sorry voor het late antwoord, had het nogal druk met school.

Mvg,

Glenn

---------- Post toegevoegd om 17:42 ---------- Vorige post was om 17:37 ----------

Probeer ook de chipset drivers voor het moederbord en de ACPI Power Management drivers te updaten vanaf de Asus website. Dit kan je probleem mogelijk ook oplossen.

De chipset drivers heb ik reeds geupdate, maar de ACPI Power Management drivers vind ik niet op de site van ASUS. :s

Heb wel een tijdje geleden blue screen gekregen met de boodschap: "driver power state failure". Kan dit er iets met te maken hebben ?

Sorry voor de late reactie, had het nogal druk met school.

Mvg,

Glenn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de ACPI drivers ook proberen updaten via Device Manager, maar krijg de boodschap "The best driver software for your device is already installed." dus dat zal ook wel in orde zijn. :/

Zou een BIOS update kunnen helpen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De melding "The best driver software for your device is already installed" krijg je omdat er geen betere software kan worden gevonden. Dit betekend echter niet dat deze er niet is. Op de website van de fabrikant vind je normaal gesproken de laatste nieuwe maar je gaf al aan dat je ze daar niet vond. Een bios update zou inderdaad wel eens kunnen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
  • 2 maanden later...

Hey,

Had het nogal druk met examens en opreis gaan etc, dus ben niet meer op mijn laptop geweest.

Heb hem gisteren terug boven gehaald om wat op te kuisen etc.

Heb mijn BIOS geupdate, maar het probleem is er echter nog altijd..

Nadat de laptop wakker wordt uit slaap toestand, gaat hij heel traag en loopt hij na een tijd vast.

Kreeg zojuist weeral blue screen toen ik probeerde om hem uit te schakelen nadat hij uit slaaptoestand kwam:

DRIVER_POWER_STATE_FAILURE

0x0000009F

Een klasgenoot van mij heeft dezelfde laptop en hier staat nog steeds de originele windows op toen hij de laptop gekocht heeft en hij heeft hetzelfde probleem.

Btw, het gaat hier over de ASUS N53SN laptop.

Dus weet er iemand nog oplossingen ?

Alvast bedankt.

Mvg,

Glenn

aangepast door Ghoul155
Link naar reactie
Delen op andere sites

Staan op die pc's toevallig niet-Windows geïntegreerde beveiliging programma's zoals zone-alarm etc? Die hebben ook drivers. Iets anders dan je normaal gewent bent van hardware maar die kan ook nog tegenwerken. Verder zou ik gewoon alle nieuwste drivers voor het systeem zoeken en beginnen met updaten. Specifieker is de melding helaas niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee normaal gezien staan die er niet op, ben mijn volledige lijst van programma's / processen al afgaan. En ik heb alle mogelijke drivers die te vinden zijn op de ASUS website al geupdate. :/ Ik kan eventueel mijn ".dmp" file wel eens uploaden van het blue screen van daarstraks ?

Hier is de de ".dmp" file:

https://rapidshare.com/files/997165585/072012-30794-01.dmp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.