Ga naar inhoud

Videokaart gestopt door windows


Aanbevolen berichten

Hey iedereen,

ik ben nieuw hier, maar voor alles een eerste keer dus ook voor een probleem dat ik zelf niet opgelost krijg :)

Sorry voor de misschien vreemde titel van het topic, maar dat is wat er gebeurd is. Ik formatteerde gisteren mijn pc (zoals ik dat al 1000 keer gedaan heb) en installeer windows 7 ultimate opnieuw. Een routine klus.

Nu ben ik 's avonds gewoon aan het werk op de pc (alles werkt perfect) tot plots mijn scherm veranderde in een soort 8-bit kleurenweergave. Na enig zoeken kwam ik in mijn apparaatbeheer uit bij de volgende fout: Windows has stopped this device because it has reported problems (Code 43)

Na wat googelen blijkt dit een zeer vage foutmelding te zijn. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar zonder resultaat. (Windows nog eens installeren, geen drivers, nieuwe drivers, oude drivers, pc van de stroom,...)

(En alles van deze link, behalve hardware verwijderen: How To Fix Error Code 43 (Windows has stopped this device because it has reported problems))

Is er iemand die mij alsjeblieft ook maar iets kan helpen met dit probleem? Ik hoop echt dat mijn hardware niet kapot is. De kaart wordt nog steeds gedetecteerd dus ik hoop van niet... maar vrees ervoor. Het enige waar ik nog aan denk is die kaart er een keer uithalen en terug insteken, maar wat als dat niet werkt? :(

Alvast heel erg bedankt!!

Moederbord: Gigabyte (type weet ik niet van buiten)

Win 7 Ultimate

Intel Quadcore (type weet ik niet van buiten)

4GB RAM

1TB HD

NVIDIA GeForce 8800 GTX

2i07uzc.jpg

npkjfr.jpg

aangepast door steemansnick
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt me inderdaad een hardwarematig probleem. Kan je - tijdelijk - een videokaart gebruiken van een andere PC? Om welke processor en moederbord gaat het precies? Als je meer dan één PCIe slot hebt kan je eens de videokaart in een andere slot steken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.