Ga naar inhoud

Krijg geen internet

Aanbevolen berichten

Beste lezer,

Afgelopen woensdag is er een monteur van UPC geweest en heeft een nieuw modem geïnstalleerd. De eerste dag werkte het internet goed, alleen de volgende kon ik op 1 computer geen verbinding meer krijgen met internet. Ik dacht eerst dat dit aan UPC lag maar dit blijkt niet zo te zijn want ook via de oude verbinding krijg ik geen internet op deze computer. Op andere computers hier in huis is via alle twee de netwerken wel verbinding te maken zowel draadloos en via de kabel. De draad die ik voor deze computer gebruikte werkt wel op een andere computer dus aan de draag ligt het niet. Ook ligt het niet aan de modems want ook die maken alle twee verbinding met andere computers. Dus ik ga er van uit dat het aan de computer ligt.

Nu heb ik niet heel veel verstand van computers maar wel gekeken of ik het kon verhelpen.

- Het ip adres dat hij nu heeft is 169 en volgens mij betekend dat hij geen verbinding maakt met het modem

- Het modem aan en uitzetten en de computer opnieuw opstarten hebben ook niet geholpen

- Het troubleshoot programmaatje van Windows kwam ik ook niet verder mee.

- Heb de man van UPC me instellingen doorgelopen en hij zei dat alles goed stond

- Me computer geeft aan dat mijn netwerkkaart goed werkt.

- Kan via de computer niet in het modem komen.

- Voor de rest draait de computer op windows 7.

Ik hoop dat 1 van jullie misschien een suggestie of oplossing heeft.

Alvast bedankt voor jullie hulp :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je het merk, model en modelnummer van de pc/laptop opgeven?

Kijk eens in het apparaatbeheer of er een gele driehoek of een rode X staat bij de netwerkadapters?

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.