Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Graag wou ik mijn oude agenda Lotus Organiser installeren op mijn PC met Windows 7. Maar het lukt niet. Ik krijg steeds de melding: "There is nog enough space on the selected drive or on the drive containing your Windows folder". Ik installeer nochtans op een pas opgestarte PC zowel van USB-stick of van de HD, ik heb al mijn wisselgeheugen aangepast, maar niets helpt. Andere programma' s installeren geeft geen problemen. Nochtans heb ik dat programma Lotus wel vorig jaar op de laptop van mijn echtgenote kunnen installeren zonder problemen, en ook met Windows 7.

Kan iemand mij verder helpen? - dank bij voorbaat.

Specs: Windows 7

processor: Intel Core i5 - 2320

HD: 1,7 TB, waarva, 1,6 TB vrije ruimte

RAM: 4 GB.

Geplaatst:

post-33579-1417704905,5013_thumb.jpg

Bedankt voor de snelle reactie, ik heb het geprobeerd als administrator, maar helaas - de foutmelding blijft terugkomen.

In bijlage de foutmelding.

Geplaatst:
Nochtans heb ik dat programma Lotus wel vorig jaar op de laptop van mijn echtgenote kunnen installeren zonder problemen, en ook met Windows 7.

Hoe groot was de harde schijf van de laptop?

Ik begin te vermoeden dat de grote harde schijf niet herkend word en dat dit de foutmelding veroorzaakt.

Je kan proberen de C schijf (partitie) te verkleinen tot ongeveer 250 GB en dan de installatie nogmaals proberen.

Omdat de C de systeemschijf is, kan je die met het schijfbeheer van windows niet bewerken en dus gaan we een ander programma gebruiken.

Download de gratis Home Edition van Partition Wizard.

Installeer het en start het programma op.

Selecteer de C partite en kies in het bovenste deel van de linkerkolom voor "move/resize partition".

In het venster kan je nu de partitie verkleinen door de linkerkant van de schuifbalk naar rechts te slepen tot de gewenste grootte overblijft voor je C partitie. Tussen de C en de D partitie zit nu een grijze zone.

Klik "OK" en je ziet dat in het onderste deel van de linkerkomlom bij de "operations pending" de actie is toegevoegd.

Selecteer nu de grijze zone en kies voor "create partition".

Geef een Drive letter (bvb E), een naam (bvb "Data"), kies NTFS als file system en tenslotte "Logical" als disk type.

Je ziet nu meerdere lijnen bij "operations pending".

Tot hiertoe is er nog niets gewijzigd aan je partities en kan je nog alles annuleren met "undo" en herbeginnen.

Als je zeker bent van de wijzigingen, klik je op "apply" en bevestig met "yes".

Waarschijnlijk ga je nu een foutmelding krijgen omdat de C partitie in gebruik is.

Kies dan voor de optie "restart now".

Partition wizard zal je systeem afsluiten en herstarten en bij het herstarten de wijzigingen aan de partities uitvoeren. Belangrijk is dat je de pc NIET afsluit zolang Partition Wizard bezig is. Wees geduldig want het kan even duren maar je kan de vorderingen volgen op het scherm.

Na het uitvoeren van de wijzigingen zal Partition Wizard je systeem opnieuw herstarten.

Na deze herstart zijn je partities aangepast en kan je nogmaals proberen om Lotus Organizer te installeren.

Geplaatst:

Probleem opgelost; ik heb Partition Wizard (nog) niet geïnstalleerd, maar ik hou die interessante tip wel bij voor later.

Ik heb rechtsgeklikt op mijn installatiebestand en heb de installatie geprobeerd via "compatibiliteitsproblemen oplossen". Via Win XP lukte het ook niet, maar via Win 98/Me lukte het wel.

Toch bedankt voor de hulp.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.