Ga naar inhoud

Pc wil niet uit slaapstand

Jerser

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen!

Ik had hier al een topic over gepost, maar toen was het niet zo erg. Het probleem is dus als volgt. Of ik mijn pc nu zelf op slaapstand zet of ie auto doet na een tijdje, daarna krijg ik hem er niet meer uit. Het lukt niet met op de aanzet knop van de pc te drukken of met een toets op het toetsenbord. Als ik op een toets van het toetsenbord druk gaat wel het lampje van het toetsenbord branden maar verder gebeurt er niks. Er begint niks te draaien in mijn computer en mijn scherm blijft zwart. Vroeger had ik dit miss 1 keer om de 2 maand maar nu komt het dagelijks voor. Ik heb de slaapstand voor de computer nu uitgezet, maar dat gaat veel te veel energie verspillen als ie niet rap terug in slaapstand gezet kan worden. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want anders moet ik mijn pc maker bellen. Als jullie iets nodig hebben vraag het dan maar, dan post ik het even! Mvg Jerser

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de slaapstand voor de computer nu uitgezet, maar dat gaat veel te veel energie verspillen als ie niet rap terug in slaapstand gezet kan worden.

Los van het feit dat de slaapstand bij jouw pc problemen geeft begrijp ik bovenstaande eigenlijk niet.

Als je geen onnodige energie wil verspillen, zet je de pc toch gewoon uit.

Als je PC in slaapstand staat wil dat toch zeggen dat je hem dan niet gebruikt.

Ikzelf en durf wedden velen onder ons gebruiken die slaapstand niet, en bij diegene die hem wel gebruiken zijn er regelmatig problemen.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm ok, maar het is eigenlijk wel handig slaapstand bv: Als ik ff game en daarna moet eten en eten duurt ong 30 a 40 minuutjes dan is het toch handiger om met een tikje je computer uit slaapstand te halen dan je computer weer opnieuw opstarten. Nou kan ik iets doen met die harddisk? En als je bv ff stopt met op je pc spelen of werken en je gaat ff 20 minuutjes lezen kan je toch moeilijk weer je computer opnieuw opstarten? Nou ja ik ga zien wat m'n pa zegt of we m'n pc maker laten komen of niet. Maar kan ik iets doen met die harddisk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De slaapstand is een compleet onzinnige functie (werd trouwens in het leven geroepen voor laptops): hij veroorzaakt wel op meerdere pc's problemen, in beide richtingen...en eens de problemen er zijn, is de oorzaak is helaas niet altijd even makkelijk te achterhalen...da's eigenlijk het eerste wat ik uitschakel op een nieuwe of geherinstalleerde laptop of desktop.

Een vlot draaiende PC moet kunnen opstarten binnen een aanvaardbare tijd, indien men dat wenst te omzeilen via de slaapstand ben je imho met lapmiddelen bezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yo bedankt iedereen! Ik ga het nu zo doen. Ik kan de tijd inzetten wanneer mijn computer in slaapstand moet gaan. Ik ga dat op 40 min zetten. Dan kan ik duidelijk zien of ik binnen die 40 min nog op mijn computer ga gaan of niet. Als ik langer dan dan 40 min niet op mijn pc ga werken ga ik hem uitzetten, als het minder lang duurt dan ga ik hem gewoon zo laten staan. Bedankt voor jullie hulp en ik wist trouwens niet eens dat slaapstand zoveel problemen opleverde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima !

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.