Ga naar inhoud

backup problemen Windows 7

Aanbevolen berichten

Geacht forum,

Wil via het backup programma van Windows 7 op mijn laptop een backup maken. Maar telkens houdt de backup ongeveer halverwege op en kan het backuppen niet afmaken.Ik voer de backup uit met een USB stick van 16 GB.

Wat doe ik mogelijk verkeerd ?

Graag uw reactie,

vr. groet Kersensap

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit terzijde, maar heeft er toch ook mee te maken. Neemt de back up ook de emails met archief die via Windows Live binnen zijn gekomen in zijn bestand mee ?

En als ik een back instel ,adviseert u dan om dit via automatisch of handmatig te doen ? En moet ik ook steeds elke week of maan d daarvan gebruikm maken of kan ik die keuze negeren ? Want ik vind zo af en toe een back up maken voldoende. Hoe schakel je dat uit ?

Bedankt voort uw antwoord. Ik hoop dat het probleem dan op gelost. Graag nog uw reactie op mijn vorenstaande vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een backup maakt van de gehele partitie dan zitten die e-mails, de mails die er op dat moment op je pc zijn opgeslagen, er zeer zeker in.

Of je het automatisch of handmatig wil doen hangt van jezelf af.

Als je van je eigen weet dat je vergeet van regelmatig backup's te maken kan je beter automatisch laten uitvoeren.

Persoonlijk verkies ik om het handmatig uit te voeren, maar ik gebruik andere software en maak van mijn persoonlijke bestanden (indien aangepast) minstens 1 maal per week een nieuwe backup.

Ook staan mijn persoonlijke bestanden en backup van Windows op verschillende media.

Persoonlijke bestanden staan dus op verschillende externe media en synchroniseer ik telkens als nodig.

Zo weinig mogelijk kans op verlies van bestanden daar ga ik voor. xD

Via start-> configuratiescherm-> backup maken en terugzetten kan je de instellingen aanpassen of uitschakelen.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je van een schijf waar 44GB aan bestanden op staat een volledige backup wil maken is een stick van 16GB te weinig.

Op een gewone DVD kan 4.7GB.

Er is wel compressie als je de backup uitvoert dus de backup wordt kleiner dan 44GB maar je zal toch een 8-9 tal DVD's nodig hebben denk ik.

Een DVD kost gemiddeld een euro zeker?

Als je regelmatig backup's wil maken ben je toch toekomstgericht dan toch beter af met een externe harde schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.