Ga naar inhoud

Computer weigert dienst na grondige schoonmaak.

Aanbevolen berichten

Hallo,

Hieronder volg een korte situatieschets.

Een kennis vroeg mij onlangs om zijn Windows Xp eens grondig op te kuisen. Ik heb zijn verzoek ingewilligd, en naast zijn AVG Antivirus en Comodo Firewall, de Advanced SystemCare 5 geïnstalleerd. Na het grondig scannen via deze applicatie kwamen er niet minder dan 9000 problemen aan het licht. Allen in het onderdeel Passieve Verdediging (Voorkom dat Malware wordt geïnstalleerd). Ik heb deze lijst vlug ingekeken en op het eerste zicht leek alles oke. Daarna heb ik alles gerepareerd, en er kwam een melding dat de computer opnieuw opgestart moest worden. Zo geschiedde, en nu ben ik hier.

De computer lijkt in een vicieuze cirkel te zijn beland.

Bij het opstarten lijkt er niets aan de hand. Daarna verschijnt er een boodschap die meldt dat er in een eerder stadium een schijfcontrole is gepland. Wanneer ik dit weiger loopt de computer vast en moet ik noodgedwongen de computer uitschakelen. Als ik toestemming geef voor de schijfcontrole voert hij deze uit, om dan terug uit te komen bij Windows opstarten.

Moesten er nog meerdere details nodig zijn, zal ik mijn uiterste best doen deze zo volledig en correct mogelijk te beantwoorden.

Dank bij voorbaat,

Ludovic

aangepast door Ludovic1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Ludovic,

Welkom op PCH!

Start je computer opnieuw op en blijf op F8 tokkelen tot je een scherm met enkele opties krijgt.

Kies daar voor een systeemherstel naar een datum voor dat je ASC hebt gebruikt.

I.v.m. registercleaners: lees er DEZE topic is over na. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.