Ga naar inhoud

FakeSysDef virus probleem

Aanbevolen berichten

OK, gedaan. Bij de eerste vond hij 2 hits (in dezelfde 'run', eerst bij 'default' de 2e bij 4Y3...etc). Dus intotaal 3 exports:

(Als ik hierna iets in de registry moet doen, geen probleem heb ik wel eens eerder moeten doen)

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]

"4Y3Y0C3AWF7W0VWDBNJJC"="C:\\Recycle.Bin\\B6232F3AFAD.exe /q"

"KB828131.exe"="\"C:\\Windows\\system32\\config\\systemprofile\\AppData\\Roaming\\KB828131.exe\""

Key Name: HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Class Name: <NO CLASS>

Last Write Time: 14-Sep-11 - 19:55

Value 0

Name: 4Y3Y0C3AWF7W0VWDBNJJC

Type: REG_SZ

Data: C:\Recycle.Bin\B6232F3AFAD.exe /q

Value 1

Name: KB828131.exe

Data: "C:\Windows\system32\config\systemprofile\AppData\Roaming\KB828131.exe"

Key Name: HKEY_USERS\S-1-5-18\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Class Name: <NO CLASS>

Last Write Time: 14-Sep-11 - 19:55

Value 0

Name: 4Y3Y0C3AWF7W0VWDBNJJC

Data: C:\Recycle.Bin\B6232F3AFAD.exe /q

Value 1

Name: KB828131.exe

Data: "C:\Windows\system32\config\systemprofile\AppData\Roaming\KB828131.exe"

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Start regedit op als administrator.

Blader naar de sleutel HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run en verwijder de waarden in de rechter kolom.

Doe dan hetzelfde met HKEY_USERS\S-1-5-18\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Sluit de register editor.

Verwijder het vetgedrukte bestand C:\Windows\system32\config\systemprofile\AppData\Roaming\KB828131.exe

Als je deze kan vinden, mag je die ook verwijderen C:\Recycle.Bin\B6232F3AFAD.exe

Herstart de pc en maak een nieuw hijackthis logje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is hardnekkig. In de registry het proberen te verwijderen blijkt niet mogelijk "unable to delete all specified values"; geldt voor alle 3 items (default, recycle, kb..) in beide locaties.

Uw stap hierna het verwijderen van KB828131.exe lukt ook niet, deze file is niet aanwezig op genoemde dir, maar ook nergens in C:\Windows.

Het zit kennelijk allemaal erg diep en onaantastbaar.

Als eerder gemeld, ik wil W7 herinstallatie gaan doen, dan heb ik tenminste weer schone lei. Echter, weet ik dan zeker dat dit probleem ook echt weg is ? Dwz. bijv. wordt er dan een geheel nieuwe Registry opgebouwd ? Of moet ik een bepaald soort herinstallatie doen ?

Veel dank voor de pogingen en de support !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees ook dat een herinstallatie nodig is om van die koppigaard af te raken. :sad

Bij een herinstallatie wordt ook het register opnieuw aangemaakt en dan zijn die vermeldingen wel verdwenen.

Om wat voor pc gaat het; desktop of laptop?

Kan je eventueel het merk, model en modelnummer opgeven?

Indien het een merk pc betreft, kan je deze misschien terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Dan hoef je niet te zoekn naar drivers voor de hardware.

Link naar reactie
Delen op andere sites

W7 herinstallatie uitgevoerd, succesvol. Registry is die exe nu ook kwijt. Alles doet het weer gewoon. En de programma's die ik kwijt was of leek te zijn, moet ik gewoon opnieuw installeren.

Desktop HP Compag CQ5340nl, met Windows7. Overigens prima pc, geen problemen.

Dank voor de support en de tips ! Ga zo door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.