Ga naar inhoud

Problemen met draadloos internet na overschakelen op Fibernet

Aanbevolen berichten

Goedendag

Eergisteren schakelden wij over van Comfortnet naar Fibernet. De reden daarvoor was dat we voortaan 100 GB zouden krijgen ipv 50 GB. Daarvoor moesten we wel een nieuwe modem installeren. Goed, zo gedaan blijkt de verbinding via de powerlines goed te werken. Er blijkt echter wel een probleem te zijn met het draadloos netwerk. Omdat het signaal van die Wireless Modem nogal zwak bleek hebben we ons oude D-Link Wireless Access Point behouden (die we dus reeds hadden en perfect werkte). De computer beneden heeft een externe netwerkkaart van D-Link. De laptop van mijn zus heeft een interne netwerkkaart. Het is echter voornamelijk op die laptop dat het probleem zich voordoet. Het internet is er ongelooflijk traag en valt bij vlagen uit. Ook het internet op de I-pod touch werkt niet meer zoals vroeger. Enkel het internet op de computer beneden die dus via de externe netwerkkaart met de Wireless Access Point verbonden is vertoont minder problemen (hoewel het ook soms hapert).

Voor de duidelijkheid nog eens de situatie in het thuisnetwerk:

-in de garage bevindt zich Wireless Modem die Telenet ons gegeven heeft waarvan 1 verbinding naar powerline loopt en 1 verbinding naar het D-Link Wirless Access Point.

-2 tv's elk met digibox die elk met powerline verbonden zijn

-1 computer boven die met powerline verbonden is (omdat afstand te ver is), internet op deze computer werkt prima

-1 computer beneden die met externe netwerkkaart draadloos naar de Wireless Access Point verbonden is (werkt naar behoren, maar soms ook niet)

-1 laptop met interne netwerkkaart waarbij het internet zeer slecht werkt

-1 I-pod waarvan het internet ook zeer slecht werkt

-1 printer die met het draadloos netwerk verbonden is en waarvan ik nog niet getest heb of dat werkt of niet

Ik heb ook het programmatje inSIDDer gedownload en daaruit blijkt dat de computer beneden -57 tot -61 scoort. De laptop heeft (afhankelijk van de locatie) een bereik van -29 tot -55 (beter dus).

Ik heb al veel geklooid met de instellingen op mijn.telenet.be maar niets lijkt te helpen. Vanmiddag heb ik ook al even de helpdesk van Telenet gebeld. Maar het enige dat ze daar gedaan hebben is de zender van de Wireless Modem uitgeschakeld (dat had ik ook reeds geprobeerd). De problemen houden echter aan.

Waaraan zou het kunnen liggen? Ik vind het vooral vreemd dat het internet op de computer beneden wel redelijk werkt en op de laptop en I-pod amper terwijl ze met hetzelfde Access point werken én het voor de overschakeling naar Fibernet via diezelfde Access point prima werkte (met dezelfde apparatuur).

aangepast door Jan13
Link naar reactie
Delen op andere sites

De laptop werkt met Windows Vista, de twee andere computers met Vista.

De draadloze functie van de modem is uitgezet omdat, volgens de dame van de technische dienst, twee draadloze netwerken elkaar storen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar netwerkcentrum

Klik op draadloze netwerk beheren.

Verwijdert daar de oude router en ander punten.

Bij vreemde router dubbelklik je er op en dan uitvinken: Automatisch verbinding maken wanneer dit netwerk binnen bereik is

Er mag dus slechts 1 draadloos punt aangevinkt zijn anders gaat Windows steeds naar de beste signaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even gekeken en er stond maar 1 netwerk in het lijstje. Ik heb het verwijderd en opnieuw ingesteld maar het lost de problemen niet op. Het internet is opnieuw langdurig uitgevallen. Gisterenavond werkte het perfect en dan opeens niets meer. Ik heb ook de modem proberen resetten maar niets helpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

^^Bij mij is er geen tab energiebeheer. Enkel 'algemeen', 'geavanceerd', 'stuurprogramma' en 'detail'.

Kleine update: ik heb ook even de 'UTP-kabel' tussen de modem en de Wireless Access Point vervangen. Ik dacht dat het misschien ook daaraan kon liggen (hoewel de kabel dezelfde is als voor de overschakeling naar Fibernet). Het resultaat blijft echter hetzelfde. Soms werkt het (goed), soms heel traag en valt het uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

^^Ik heb dat bestandje uitgepakt en er op geklikt (er opende een soort DOS-venster waarop het weer verdween). Maar ik zie nog steeds geen tabje 'energiebeheer'.

Ik zie dit:

naamlooskk.png

Maar mocht het iets met energiebeheer te maken hebben dan zou ik dat probleem toch ook gehad hebben voor de overschakeling naar Fibernet of zondag? Of zie ik dat nu verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zullen eerst eens nagaan of malware of virussen de oorzaak zijn van je probleem.

1. Download HijackThis. (klik er op)

Klik op HijackThis.msi en de download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable (HijackThis.exe) downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.

2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)

3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Tip!

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.