Ga naar inhoud

Aankoop / Samenstellen PC

Aanbevolen berichten

1. Waarvoor heb ik een PC nodig ?
    Mijn huidige pc is iets te verouderd om nog mee te kunnen met wat ik wil doen, zeker met het oog op de toekomst denk ik dat een upgrade nodig is. Het doel is gamen en schoolwerk.
  2. Wat is mijn budget ?
    Ik ben bereid tot 1.000 euro te gaan, minder is natuurlijk fijn.
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ?
    Ik heb vernomen dat ik via samenstelling goedkoper (en beter?) gesteld kan zijn, dus dat lijkt me het best.
  4. Ga ik overklokken ?
    Ik heb hier niet echt behoefte aan, het zal waarschijnlijk niet nodig zijn om de extra prestaties eruit te krijgen.
  5. Ga ik later upgraden ?
    Laten we zeggen dat ik de optie open wil houden.
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ?
    Alles wat nodig is om met voldoende prestaties te kunnen gamen is nodig, meer niet.
  7. Ga ik zelf assembleren ?
    Hier heb ik zelf geen ervaring in, dus ik ben toch wel op zoek naar een plaats waar dit voor me gedaan kan worden.
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ?
    Windows 7 Home Premium is voor mij perfect.
  9. Ga ik zelf installeren ?
    Aangezien ik een leek ben lijkt het me het veiligst zodat dit ook gedaan wordt.
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ?
    Zolang het betaalbaar is en niet veel duurder dan een basis model wil ik wel wat extra opleggen voor een leuke case.
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ?
    Geen nood aan andere apparatuur, ik heb alles wat ik nodig heb.
  12. Heb ik specifieke wensen ?
    Snelle levering met goede klantenservice (dienst na verkoop) en hopelijk niet te ver (niet vereist).
  13. Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel ?
    België (Kempen) en geen specifieke winkel in gedachte, ik ben hier niet mee vertrouwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samenstelling:

Uiteraard een systeem gebaseerd op de allernieuwste Ivy Bridge processor, samen met een aardige videokaart voor gaming. ER is een snelle SSD aanwezig met een capaciteit van 64GB, maar voor meer opslagplaats heb je ook nog een aparte 1TB harde schijf. Verder raad ik je aan om nog zo'n 30 à 40 meer te betalen voor een CPU-koeler, anders gaat je nieuwe pc aardig wat lawaai maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ivy bridge processor, is dat dan in de categorie van i7? of sterker? en hoeveel duurder in verhouding?

Verder heb ik reeds een externe schijf, dus dat zit ook wel goed. De CPU koeler zal ik dan ook wel erbij nemen.

Kan je (of iemand anders) enkele goede locaties aanraden in prov. Antwerpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ivy bridge processor is de derde generatie i3, i5 en i7 processoren.

Ze zijn sneller dan de vorige generatie maar ze zijn ook kleiner namelijk 22mm tegenover 32mm bij de vorige generatie.

Azerty levert ook naar België en de computer wordt volledig klaar gemonteerd en dus hoeft je enkel de scherm aan te sluiten en stroom geven.

Ik zelf ben niet van Antwerpen maar ik ken geen winkels daar.

Misschien kan superjona dat wel zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.