Ga naar inhoud

Data en tijd

Blaker

Aanbevolen berichten

Halo goede morgend iedereen

Ik zit met een probleem , mijn dochter heeft een probleem met haar comp

elke keer dat zij die opstart moet men altijd terug het uur en data terug instellen

ik weet dat men dat kan doen in de Bios maar normaal maar ene keer maar nu alle

dagen dat zij haar comp opstart ? kan het zijn dat het batterijtje moet vervangen worden

het betreft een comp zelf gebouwd Versie Win XP Prof ,

Bedankt op voorbaat

Blaker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit wordt normaliter opgelost door het vervangen van de batterij (de zogenaamde CMOS-batterij) op het moederbord.

Meestal is dit een batterijtje van het type CR2032, maar neem veiligheidshalve het oude batterijtje mee naar de winkel.

Bij het vervangen: PC afsluiten, netspanning verwijderen en zorg er voor dat je statisch ontladen bent (ongeschilderd deel van verwarming aanraken)...meer info hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor snel antwoord

wat ik gedaan heb een ander batje gestoken en terug opgezet

Bios terug normaal op uur en data geplaatst en nu maar afwachten tot de stroom

uitgeschakeld word , wat ik ook nog wil mede delen de spanning die normaal 3,3Volt is

die was op de andere nog maar 0,02V

wat ik nog wilde vragen ik weet niet of dit in dit topic kan , maar ik probeer moest ik fout

zijn mijn excuses hiervoor.Mijn dochter wil nu ook een stereo installatie met alles erop en eraan

op deze comp aansluiten en micro koptel enzv.. maar de draden die aan het MB moet aangesloten zijn

die waren niet aangesloten en dat wilde ik nu doen maar ik heb van dat moederbord geen gegevens

als iemand daar gegevens van heeft en mij die wilde doormailen dan zal ik heel dankbaar voor zijn

het betreft een P5A02-E moederbord en ik denk dat het een asrock of een asus is of is dat het zelfde?

Gr Blaker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om het exacte type van het moederbord te kennen kan je het volgende doen:

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.