Ga naar inhoud

Blauwe strepen op beeldscherm


Exif

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn pc blokkeerde vandaag, iets dat wel vaker gebeurd, maar toen ik hem daarna terug opstartte kreeg in meteen van in het begin blauwe strepen over mijn scherm. De pc geraakt tot het laadscherm van Windows, geeft dan een blauw scherm met errormelding dat na een halve seconde verdwijnt, om daarna weer op te starten (met opnieuw strepen).

- Opstarten met de laatst gekende juiste instellingen werkt ook niet.

- Gelukkig werkt de veilige modus nog wel heb ik net ontdekt.

Wat is de oorzaak volgens jullie? Scherm? Grafische kaart? Iets anders?

Ik vrees voor mijn grafische kaart omdat ik de strepen al meteen in het begin krijg.

Jammer genoeg heb ik hier geen 2de beeldscherm of 2de grafische kaart om één van de twee te kunnen uitsluiten als oorzaak. Zijn er andere manieren om erachter te komen?

Veel dank voor wie mij helpt want met de examens voor de deur kan ik dit als student echt wel missen.:frown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Verwijdert daar de Nvidia of ATI (amd) en start de computer weer op in gewone modus.

De drivers bedoel je?

Zoja dan zijn er drie Nvidia onderdelen:

- Nvidia Grafisch stuurprogramma 285.58

- Nvidia nView 135.95

- Nvidia PhysX systeemsoftware 9.11.0621

Die dan allemaal verwijderen of enkel het grafisch stuurprogramma?

---------- Post toegevoegd om 19:41 ---------- Vorige post was om 19:38 ----------

Misschien ook even vermelden dat ik in veilige modus geen internet heb (gebruik homeplug en dat zal windows wss uitgeschakeld hebben). Dus de drivers daarna opnieuw installeren in veilige modus kan ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de bericht wat langer zichtbaar te maken probeer dit eens;

Dit probleem treedt op als Windows tijdens een bepaalde handeling of bij het afsluiten van de computer niet meer reageert. Standaard wordt de computer automatisch opnieuw opgestart als Windows niet meer reageert. Als u deze instelling wilt weergeven, gaat u als volgt te werk:

  1. Klik op Start, klik met de rechtermuisknop op Deze computer, klik op Eigenschappen, open het tabblad Geavanceerd en klik op Instellingen onder Opstart- en herstelinstellingen.
  2. Kijk bij het selectievakje De computer automatisch opnieuw opstarten onder Systeemfouten. Als het selectievakje De computer automatisch opnieuw opstarten is ingeschakeld, wordt Windows automatisch opnieuw gestart als de computer onverwacht wordt uitgeschakeld.

Bericht is afkomstig van Windows XP restarts unexpectedly or restarts when you shut down the computer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nvidia Grafisch stuurprogramma 285.58

Nvidia PhysX systeemsoftware 9.11.0621

Deze bovenstaande dient je te verwijderen.

Nvidia Grafisch stuurprogramma 285.58 heb ik verwijderd, maar het tweede (Nvidia PhysX systeemsoftware) kan hij niet verwijderen in veilige modus.

Heb daarna de pc terug opgestart in veilige modus en ik ging terug bij software kijken en daar stond: Nvidia Grafisch stuurprogramma 280.26. Hij is dus automatisch overgeschakeld op een oudere driver. Wat moet ik nu doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, verwijderd maar het probleem van de strepen blijft in normale modus.

Nu terug in veilige modus gegaan en daar staat nu bij software:

- Nvidia Display Control Panel

- Nvidia Drivers

- Nvidia nView Desktop Manager

- Nvidia PhysX systeemsoftware 9.11.0621

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens: het feit dat ik in veilige modus geen last heb van die strepen, wil dat zeggen dat het niet aan mijn grafische kaart ligt of wordt die door Windows geheel of gedeeltelijk uitgeschakeld waardoor ik het probleem niet heb in veilige modus?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.